Diferencies ente revisiones de «Crónica albeldense»

Contenido eliminado Contenido añadido
Creada traduciendo la páxina «Crónica albeldense»
 
mSin resumen de edición
Llinia 5:
 
== Conteníu ==
=== HestoriaHistoria del mundu ===
 
=== Hestoria del mundu ===
La crónica albeldense nun recueye información esclusiva d'España, sinón que la so contribución ye muncho más amplia, apurriendo referencies históriques y xeográfica sobro'l restu del mundu (Roma...).
 
=== Xeografía y cultura ===
Amás del so aspeutu históricu, más conocíu, tamién ye una importante fonte de datos xeográficos sobro España (montes, ríos...) y culturales (léxicu...).<ref>http://el.tesorodeoviedo.es/index.php?title=Cr%C3%B3nica_Albeldense</ref> Esta crónica escribióse nel momentu de transición ente la [[España visigótica]], amenorgada a la so mínima espresión tres la invasión musulmana del añu 711, y xuna nueva ''Hispania'' cristianu-ástur, que podría dicise<ref>http://www.unioviedo.es/reunido/index.php/TSP/article/viewFile/9466/9279</ref>
Esta crónica #escribir nel momentu de transición ente la España visigótica, amenorgada a la so mínima espresión tres la invasión musulmana del añu 711, y xuna nueva ''Hispania'' cristianu-ástur, que podría dicise<ref>http://www.unioviedo.es/reunido/index.php/TSP/article/viewFile/9466/9279</ref>
 
=== Historia d'España ===
Nun formatu de crónica histórica, rellata pasaxes de la hestoriahistoria antigua y de [[Hispania]] y supon xuna de les escases fontes calteníes d'estudiu del periodu final de la monarquía hispanovisigoda, la [[Conquista musulmana de la Península Ibérica|invasión]] y [[Califatu Omeya|asentamientu del poder Omeya]] na península, y la xénesis del [[Reinu d'Asturies]].
 
Xuntu cola [[Crónica d'Alfonso III|Crónica rotense]] y la sebastianense, ye tamién referida como les cróniques [[Alfonsu III d'Asturies|alfonsinas]].
Línea 20 ⟶ 18:
Créese que foi iguada por un eclesiásticu llamando Dulcidius o Dulcidio, con supervisión directa del propiu rei. Por ello, tien el sesgu goticista propiu de les últimes décades del Reinu d'Asturies.
 
Empieza narrando la hestoriahistoria de [[Antigua Roma|Roma]], pasa polos reis visigodos y, a lo último, fala de ''[[Llista de Reis d'Asturies|los reis asturianos]]'', dende [[Pelayu|Pelayo]] hasta [[Alfonsu III d'Asturies|Alfonso III]].
 
La primer versión #acabaracabóse d'escribir en 881. Más tarde #añedirañediéronse dos grandes párrafos referíos a los años [[882]] y [[883]]. La crónica acaba en payares d'esi añu.
 
El nome de ''Albeldense'' vien-y del códice del [[monesteriu de San Martín de d'Albelda]] en [[Albelda de d'Iregua]], [[La Rioxa]], copiáu y siguíu pol monxu ''Xixila'' o ''Vigilán'' hasta l'añu 976. D'ende'l nome de ''Códice vigilano'' (''Codex Conciliorum Albeldensis seu Vigilanus'').<ref>{{Cita web|url=http://www.vallenajerilla.com/albeldense/index.htm|título=El códice vigilano o albeldense|fechaacceso=10 de diciembre de 2011}}</ref>
 
Ente otres informaciones útiles, el ''Códice vigilano'' contien la primer mención y representación de los númberos arábigos (sacante'l cero) n'Occidente.
 
La versión más completa que se caltiencaltién de la crónica #atoparta na [[Real Academia de la HestoriaHistoria]] y ye un manuscritu procedente del [[monesteriu de San Millán de la Cogolla]] que data del añu [[951]] aprosimao.
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==
 
[[Categoría:Llibros d'España]]
[[Categoría:Reinu d'Asturies]]