Diferencies ente revisiones de «Valverde de Alcalá»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 2 años
m
«Arquivu» => «Archivu»
m (papes, reis, etc)
m («Arquivu» => «Archivu»)
Gracies a les Relaciones Topográfiques de [[Felipe II d'España|Felipe II]], redactaes nel postreru cuartu del S. XVI, tenemos una abondosa y detallada descripción de la villa nesta dómina. Asina tenemos que pertenecía al reinu y arzobispáu de Toledo, a la contorna y gobiernu de Alcalá y a la [[Real Chancillería de Valladolid|chancillería de Valladolid]]. Tres una descripción de les sos llendes xeográfiques y la so orografía, indícase que ye una población agrícola que produz pan, vieno, aceite y cáñamu y qu'hai una pequena devesa onde se cría ganáu ovín. En total tenía cincuenta y seis cases y sesenta vecinos (ente 240 y 300 habitantes) que se dedicaben toos a l'agricultura. Tamién se fai una pequena referencia a l'arquitectura popular: ”...les cases d'esta villa son de tierra y yelsu y madera tosco y texa y son cases comunes y tolos materiales hai en términu d'esta villa”. La organización política correspondía a dos alcaldes y un teniente gobernador, nomaos toos ellos pol Arzobispu de Toledo. La ilesia parroquial taba so la advocación de Santu Tomé y al cargu de un cura. Darréu fáense referencies a la finca de los Ánxeles que vamos comentar más palantre.
 
Na edición consultada de les Relaciones topográfiques inclúyese un pequenu dibuxu del pueblu proveniente del [[ArquivuArchivu de Simancas]].
 
En vista de los datos puede afirmase que nos últimos cinco sieglos nun debió de camudar enforma Valverde si comparar cola descripción que fai [[Quintano Ripollés]] na so Hestoria de Alcalá de Henares publicada en 1973:4