Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-burgo]] +burgu]])
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- Tao + Estáu )
Llinia 42:
Anque los parllamentarios representen a los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu y non a los sos propios electores, son escoyíos conforme a un diseñu de circunscripciones electorales, sobre la base del númberu d'eurodiputaos que correspuende escoyer en cada [[Tao miembru de la Unión Europea|Tao miembru]], afitáu por [[Decisión europea|Decisión]] del [[Conseyu Européu]], aprobada pol Parlamentu. Esta Decisión tien de respetar un criteriu de proporcionalidad decreciente en función de la población de cada país, con un mínimu de 6 escaños (casu de [[Malta]]) y un máximu de 96 ([[Alemaña]]).
 
Pártese, pos, d'un sistema d'atribución estable y decrecientemente proporcional d'escaños a cada unu de los Estaos de la Unión, pa establecer sobre esta base circunscripciones internes, mesmes de cada TaoEstáu miembru, y que van dende una partición en partes del territoriu nacional (casos de Reinu Xuníu y Bélxica) a la llamada circunscripción única o nacional (casos d'España y Francia).
 
=== Procedimientu electoral ===
Anque los Trataos<ref>[http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0047:0199:YE:PDF Art. 223.1 del TFUE]</ref> afiten l'oxetivu d'un procedimientu uniforme en tolos Estaos miembros, establezse alternativamente un sistema electoral européu basáu sobre principios comunes pero abiertu al desenvolvimientu particularizado de cada TaoEstáu miembru. Ésti ye'l sistema que s'impunxo hasta la fecha, afitándose como riegles básiques de la eleición y l'escrutiniu los siguientes principiu:
* Universalidá del sufraxu (ensin posibilidá d'esclusión per razón de sexu, raza, pertenencia a una minoría, nin de xacíu nacionalidá, nun riquir la del Estáu concretu na que s'exerz el votu, y bastando con acreditar la residencia).
* Votu llibre y secretu (lo segundo como garantía de lo primero).