Diferencies ente revisiones de «Boves»

páxina de dixebra de Wikimedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «thumb |275px|Xose Tomás Boves. '''Xosé Tomás Millán de Bobes y de la Ilesia''' (Uviéu 18 de setiembre 1782 - Urica, e…»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 19:16 5 xun 2018

Xosé Tomás Millán de Bobes y de la Ilesia (Uviéu 18 de setiembre 1782 - Urica, estáu d'Anzoátegui, 5 d'avientu de 1814), tamién conocíu como'l León de los Llanos, l'Urogallo, la Bestia a caballo o cenciellamente Taita,[1] foi un militar español, comandante del Llanura de l'Exércitu Real de Barloventu[2] (tamién nomada la Llexón Infernal)[3] y caudiellu de los llaneros nel transcursu de la Acta de la Declaración d'Independencia de Venezuela mentantu la Segunda República (1813-1814).

Xose Tomás Boves.

A lo llargo de la so curtia pero notoria carrera militar, Boves transformose nun caudiellu popular dafechu. Valiéndose de los resentimientos sociales de les clases más baxes escontra los abusos y esplotación de que yeren oxetu pola aristocracia criolla desencadenó una feroz ofensiva escontra los exércitos independentistes y convirtiose nun braeru pelligru pa la causa republicana de les élites venezolanes.

El lideralgu de Boves constituyó una xida fundamental pa la caída de la Segunda República. Por embargu, enxamás nun gobernó'l país yá que, al mandu de los realistes na perimportante batalla de Urica, perdió la vida

Referencies

  1. Mier Hoffman, Jorge (2012). Resurrección de Boves. Simón Bolívar.
  2. Austria, 1855: 316
  3. Plazas Olarte, Guillermo (1988). "Los Llaneros en la Independencia (1.ª Parte)". Revista Fuerzas Armadas. Vol. XLIII. No. 129. Digitalizado el 21 de julio de 2008 por el Centro de Estudios Históricos del Ejército.