Diferencies ente revisiones de «Massawa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\bllínea\b +llinia)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Mar Coloráu +Mar Bermeya)
Llinia 2:
[[Archivu:ST-Massowa.jpg|thumb|300px|Massawa nel sieglu XIX.]]
 
'''Massawa''' o '''Mitsiwa''' (en [[idioma italianu|italianu]]: ''Massaua'') ye una importante ciudá [[Puertu (saléu)|portuaria]] d'[[Eritrea]] asitiada na mariña del [[Mar ColoráuBermeya]]. L'enclave tuvo siempres una gran importancia estratéxica polo que foi colonizáu socesivamente por [[Portugal]], [[Exiptu]], l'[[Imperiu otomanu]], el [[Reinu Xuníu]] y [[Italia]], esta postrera en [[1885]]. Foi la capital d'Eritrea hasta qu'ésta se treslladó a [[Asmara]] en [[1897]].
 
== Historia ==
Massawa ye mentada per primer vegada na Crónica Real del emperador etíope Yeshaq, por cuenta de la revuelta del gobernador imperial de la zona. Anque originalmente la ciudá solo ocupaba la Isla de Massawa, darréu estendióse hasta cubrir la Isla Taulud y el continente, qu'agora tán xuníos por aciu [[calzada]]s.
 
Massawa cayó sol poder del [[Imperiu otomanu]] en [[1557]], que usar como base nel so intentu de conquistar la provincia etíope de [[Tigray]]. Les autoridaes otomanes punxeron la ciudá y los sos territorios más inmediatos sol mandu d'un aristócrata de la etnia [[Beja (pueblu)|Beja]], al que nomaron [[Naib]] de Massawa, y que respondía de la so xestión ante'l gobernador otomanu de [[Suakin]]. Mientres el sieglu XIX foi gobernada, como la mayor parte de la mariña africana del Mar ColoráuBermeya, polos [[Exiptu|exipcios]] col consentimientu de los otomanos. De resultes de la derrota exipcia na [[Batalla de Gura]], el dominiu exipciu del puertu decayó y, con ayuda del [[Imperiu Británicu]], Massawa pasó a control italianu como parte de la so colonia d'Eritrea en [[1885]].
 
La ocupación italiana de Massawa producir de forma pacífica'l [[5 de febreru]] de [[1885]] per parte d'un cuerpu espedicionariu formáu por 1.500 homes a les ordes del coronel Tancredi Saletta, y cuntó col beneplácito de [[Gran Bretaña]], que solicitara la intervención.
Llinia 17:
Les protestes d'[[Exiptu]] y de [[Turquía]] nun tuvieron ecu en [[Europa]] y la guarnición exipcia, que nun opunxera nenguna resistencia a la ocupación, foi repatriada a finales del añu.
 
Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], un gran númberu de naves italianes y alemanes fueron fundíes pa bloquiar el puertu. Los barcos fueron salvaos y les instalaciones portuaries volvieron ponese en serviciu en 1942 pol capitán de navío estauxunidense Edward Ellsberg. Al ser el mayor y más seguru puertu de la mariña esta africana, según el mayor [[puertu d'agües fondes]] del Mar ColoráuBermeya, Massawa foi cuartel xeneral de l'armada etíope.
 
Mientres la [[Guerra de la independencia d'Eritrea]], unidaes del [[Frente Popular de Lliberación d'Eritrea]] tomaron Massawa en febreru de [[1990]] de resultes d'un ataque sorpresa llanzáu simultáneamente dende tierra y mar. El so ésitu atayó la principal vía de suministru del Segundu Exércitu Etíope en [[Asmara]], que, a partir d'entós, tuvo que ser per vía aérea. En respuesta, Mengistu Haile Mariam ordenó'l bombardéu de la ciudá, causando daños considerables.