Diferencies ente revisiones de «Caballeru»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- cuidao + yá )
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 6:
Un '''caballeru''' ye, según l'acepción más estricta de la palabra, una persona que monta a [[caballu]] o, más xeneralmente, una persona d'orixe [[noble]] o, en dómina actual, a cencielles distinguida o posesora d'un códigu de conducta gentil, sollerte y solidariu. Esta variedá de significaos a lo llargo de la hestoria deber a que montar a caballu caracterizó a distintes condiciones sociales según les cultures o etapes históriques de que se trate.
 
== HestoriaHistoria ==
[[Archivu:MET Armures.jpg|thumb|upright=1.0|Armadures de [[caballería pesada]] nel [[Metropolitan Museum of Art|Muséu Metropolitanu d'Arte]] de Nueva York.]]
Pa les tribus nómades de [[Asia Central]] esistía una relación bien estrecha ente [[home]] y [[caballu]], pos esti postreru yera non solo un mediu de tresporte, sinón tamién una poderosa fonte de riqueza al facilitar la caza, el comerciu y los viaxes, contribuyendo amás a la guerra y los rituales máxicos relixosos. Les cultures sedentaries utilizar, amás de para eses funciones, como fuerza pa mover maquinaria (nories, etc.) y cargues pesaes y cultivar el campu; inclusive los sos escrementos o [[cuchu]] sirvíen p'abonar los güertos o alimentar fogatas.