Diferencies ente revisiones de «Neorrealismu italianu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m «{{listaref}}» => «{{llistaref}}»
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 7:
Puede dicise que'l neorrealismu italianu empecipiar en [[1945]] con ''[[Roma, ciudá abierta]]'' (''Roma, città aperta'') de [[Roberto Rossellini]] y sigue con cineastes tan destacaos como [[Vittorio De Sica]] con ''[[Ladri di biciclette]] (Lladrón de bicicletes)'' en [[1948]] y [[Luchino Visconti]] con ''[[La tierra tremez]] (La terra trema)'' en [[1947]].
 
Los guionistes [[Suso Cecchi d'Amico]] y [[Cesara Zavattini]] fueron, ente otru escritores, autores importantes nesti movimientu, escribiendo les hestories pa'l directoresdireutores del neorrealismu italianu.Dellos teóricos del cine, como [[Robert McKee]], consideren responsables de la calidá artística del neorrealismu italianu a guionistes como ellos tantu como a'l directoresdireutores de les películes.
 
'''
Llinia 23:
'''
* '''El conteníu'''
El más significativu elementu que dexó entender l'efectu de "rotura" de los primeros llargumetraxes del nuevu movimientu, ye que nellos se reflexó con total tresparencia la Italia murnia, en blancu y negru y afamiada de la posguerra, la resistencia y los cayíos na guerra. Sicasí, esta temática nun supunxo, nin tanto, una novedá na hestoria del cine. La verdadera grandiosidá d'esti movimientu refirióse específicamente al so estilu. Nesta tesitura, dellos cineastes decidieron buscar la oxetividá nes sos hestories y, en munchos casos a manera de documental, amosar la realidá más auténtica. El cine italianu propúnxose narrar la crónica de la cotidianeidad de la Italia de posguerra. Adquirió asina, un compromisu social, dando testimoniu de la realidá al amosar lo que, hasta esi momentu, despintárase. Convertir nuna denuncia social contra la crueldá, el paru, les condiciones infrahumanes, la situación de la muyer y de los más pequenos. Sumió la obligatoriedá del final feliz, propiu de la industria americano. Buscábase faer pensar al espectador y fae-y consciente de la redolada nel que vivíen. Forxóse d'esta miente una relación nueva ente'l públicu y l'artista, el directordireutor yera consciente de que podía ayudar al so país y de que'l cine podía camudar les coses.
 
* '''La técnica'''
Llinia 32:
 
* '''El sentimientu sobre la imaxe'''
El directoresdireutores otorgaben mayor importancia a los sentimientos qu'a la composición icónica, pero ensin despreciar ésta. Otramiente, el guión tenía gran relevancia yá que-y lo consideraba focu fundamental d'espresión, polo que'l pesu de los diálogos yera elementu vital. Solíase utilizar el dialectu (Italia tien munchos) como forma de llinguaxe más esencial y auténticu.
 
* '''El recursu de la improvisación'''
Llinia 38:
 
* '''La posición moral'''
Ye l'alma mater que meyor definió esti movimientu. Toles cintes espresaben una acandilante necesidá de sinceridá, de descripción cruda de la realidá; Y siempres con un fin didácticu a nivel moral. Munchos d'el directoresdireutores neorrealistas yeren cercanos al [[Partíu Comunista Italianu]], que tantos fieles abasnó mientres décades n'Italia. El cine neorrealista tenía una serie de principios morales (ente los que destaca la importancia del home) que siguíen una llinia d'orixe cristianu.<ref>{{cita publicación|apellido1=Caldevilla Domínguez|nome1=David|títulu=revista de cine de la Biblioteca de la Facultá de Comunicación, I|publicación=Neorrealismu Italianu|fecha=2009|volume=4|url=http://fido.palermo.edu/servicios_dyc/blogue/images/trabayos/6765_22078.pdf}}</ref>
 
* '''El sentíu de protesta'''
Llinia 45:
== El fin del neorrealismu ==
'''
Nos años 50 Italia yá empezaba a resurdir. En 1948 llegó al poder la [[Democracia Cristiana]], atayando la era posbélica del romanticismu antifascista militante. Nos primeros meses del añu siguiente, mientres se preparar la nueva ordenación xurídica del cine italianu, hubo un solu filme en rodaxe en toa Italia. El nuevu gobiernu, empezó a oponese ante esta corriente pol efectu que podíen causar esos documentos sociales nel estranxeru. Arriendes d'ello, reforzóse la censura y escurriéronse sistemes de protección económica a la producción, col fin de producir un viraje d'aquel cine pesimista. Empezaron a apaecer grandes productores y el cine volvió faese más comercial. El neorrealismu empezó a disgregarse, adulces perdió fuerza y foi sumiendo. El directoresdireutores empezaron a faer un cine más personal, según tamién surdieron nuevos realizadores que representaron yá, la fase posneorrealista, como [[Federico Fellini]] y [[Michelangelo Antonioni]]. El cine italianu andaba buscando nuevos caminos y nuevos horizontes espresivos. Al empecipiase la década del cincuenta, yá tenía un prestíu universal y yera consideráu como'l más avanzáu del mundu.
 
== Obres y autores ==