Diferencies ente revisiones de «Presidente de Guatemala»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 18:
|residencia ={{bandera|Guatemala}} [[Casa Presidencial (Guatemala)|Casa Presidencial]]<ref>El Presidente de Guatemala tien dos residencies oficiales: Casa de les Serenes en [[Antigua Guatemala]], Finca Santu Tomás en [[Escuintla (conceyu)|Escuintla]].</ref>
|designáu_por = [[Tribunal Supremu Electoral de Guatemala|Tribunal Supremu Electoral]]
|duración = 4 años improrrogables, ensin posibilidá de reelecciónreeleición.
|creación = [[21 de marzu]] de [[1847]]
|sucesión1 = '''[[Jafeth Cabrera Franco]]''', [[vicepresidente de Guatemala]]
Llinia 44:
Mayores de cuarenta años.
 
== ElecciónEleición ==
El Presidente de la República, va ser electu pol pueblu pa un períodu improrrogable de cuatro años, por aciu sufraxu universal y secretu.
== Mandatu presidencial ==
Llinia 78:
# Toles demás funciones que-y asigne esta [[Constitución Política de la República de Guatemala|Constitución]] o la Llei.
 
Si nengunu de los candidatos llogra la mayoría absoluta va dar# en segunda eleccióneleición dientro d'un plazu non mayor de sesenta nin menor de cuarenta y cinco díes, cuntaos a partir de la primera y en día domingu, ente los candidatos que llograren les dos más altes mayoríes relatives.
 
== Prohibiciones ==
Llinia 84:
 
# El [[caudiellu]] nin el xefes d'un [[golpe d'Estáu]], revolución armada o movimientu similar, qu'alteriara l'orde constitucional, nin quien de resultes de tales fechos asuman la Xefatura de Gobiernu;
# La persona qu'exerza la [[Presidente|Presidencia]] o [[Vicepresidencia]] de la República cuando se faiga la eleccióneleición pa dichu cargu, o que la haber exercíu mientres cualquier tiempu dientro del períodu presidencial en que se celebren les eleccioneseleiciones;
# Los [[parientes]] dientro de [[Consanguinidá|cuartu grau de consanguinidá]] y [[Afinidá|segundu d'afinidá]] del Presidente o Vicepresidente de la República, cuando esti postreru atópese exerciendo la Presidencia, y los de les persones a que se refier l'incisu primeru d'esti artículu;
# El que fuera [[ministru|ministru d'Estáu]], mientres cualquier tiempu nos seis meses anteriores a la eleccióneleición;
# Los miembros del [[Exércitu]], sacantes tean de baxa o en situación de retiru a lo menos cinco años antes de la fecha de convocatoria;
# Los [[ministros]] de cualesquier [[relixón]] o [[cultu]]; y #
Los maxistraos del [[Tribunal Supremu Electoral de Guatemala|Tribunal Supremu Electoral]].
 
== Prohibición a la reelecciónreeleición ==
La persona que desempeñara mientres cualquier tiempu'l cargu de Presidente de la República de Guatemala por eleccióneleición popular, por dictadura o quien la exerciera por más de dos años en sustitución del titular, nun va poder volver desempeñalo en nengún casu.
 
La reelecciónreeleición o l'allongamientu del períodu presidencial per cualesquier mediu, son punibles de conformidá cola Llei. El mandatu que pretenda exercese va ser nulu.
 
== Convocatoria a eleccioneseleiciones, toma de posesión y juramentación ==
La convocatoria a eleccioneseleiciones xenerales y diputaos al [[Parlamentu Centroamericanu]] facer por mediu d'un decretu emitíu pol [[Tribunal Supremu Electoral de Guatemala|Tribunal Supremu Electoral]], el [[2 de mayu]] de cada añu electoral y tomar de posesión y juramentación del Presidente y del Vicepresidente de la República realiza cada [[14 de xineru]] del añu en qu'empecipia'l períodu constitucional presidencial y lexislativu. Esto ye, tou rexir polo establecío na Llei Electoral y de Partíos Políticos.
 
El Presidente electu pa tomar posesión del cargu ye juramentado pol [[Presidente del Congresu de la República de Guatemala|Presidente del Congresu de la República]], asitiando la so manzorga sobre la Constitución, que de la mesma ye sosteníu pola [[Primer dama de Guatemala|Primer Dama]], llevantando la so mano derecha y declaración la so aceptación ante'l xuramentu de rigor que-y ye fechu pol so homólogu de Lexislativu. Esi xuramentu ye'l siguiente:
Llinia 288:
|sitiu = [https://web.archive.org/web/20090814100556/http://www.guatemala.gob.gt/ Gobierno de Guatemala]
}}
El Presidente electu de la República de Guatemala, ye'l xefe d'estáu y de gobiernu de la República de Guatemala electu pol votu popular, ye'l ganador de les eleccioneseleiciones xenerales que se celebren cada cuatro años. El cargu de Presidente electu atópase vacante.
 
El títulu de Presidente electu dar ente la so victoria electoral, en casu de que nengún candidatu llogre más del 50% de los votos na primer vuelta que se realiza en septiembre, va convocar a segunda vuelta electoral n'ochobre. El ganador na segunda vuelta ye'l Presidente electu de la República, y ye quien sustitúi al Presidente saliente. L'actual presidente de la república, [[Jimmy Morales]] foi presidente electu dende'l [[25 d'ochobre]] de [[2015]] hasta'l [[14 de xineru]] de [[2016]]. El próximu presidente electu va ser el ganador de les [[Elecciones xenerales de Guatemala de 2019|próximes elecciones presidenciales]], programaes pa 2019.