Diferencies ente revisiones de «República Sudafricana»

Contenido eliminado Contenido añadido
Replacing Flag_of_the_Transvaal_Colony_1904–1910.svg with File:Flag_of_the_Transvaal_Colony_(1904–1910).svg (by CommonsDelinker because: File renamed:).
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 56:
La bandera presentó trés rayes horizontales: colloráu, blancu, y azul (reflexando la bandera nacional holandesa), con una raya verde vertical na driza, y yera conocida como'l Vierkleur (lliteralmente: cuatro colories). L'antigua bandera nacional de Suráfrica (de 1927-1994) tenía, dientro de la so franxa blanca central, una bandera horizontal de la República de [[Provincia de Limpopo|Transvaal]] (ZAR).
 
== HestoriaHistoria ==
 
=== Los primeres pobladores ===
Llinia 73:
El 17 de xineru de 1852, el Reinu Xuníu robló la [[Convención del Ríu Sand]] con unes 5000 families bóeres (les aprosimao 40 000 persones blanques), reconociendo la so independencia na rexón al norte del ríu Vaal, o Transvaal. Alredor de la mesma dómina foi-y reconocida la independencia al [[Estáu Llibre d'Orange]], una república hermana bóer. Pero en tantu llograren la independencia, taben alloñaos de ser un pueblu xuníu. Cuando Pretorius condució les negociaciones que llevaron a la firma de la Convención de Ríu Sand facer ensin consultar al [[Volksraad]], y el grupu de Potgieter acusar d'usurpar el poder y apuntar a la dominación sobre'l país enteru. Sicasí, el Volksraad, nuna xunta sostenida en Rustenburg el 16 de marzu de 1852, ratificó la convención, Potgieter y Pretorius reconciliáronse públicamente mientres la mañana del mesmu día. Dambos líderes taben cerca del final de les sos carreres; Potgieter morrió en marzu y Pretorius nel xunetu de 1853.
 
A la muerte de Andries Pretorius, el so fíu [[Marthinus Wessel Pretorius]] foi designáu'l so sucesorsocesor, y son-y debíos al mozu Pretorius los primeros esfuerzos por terminar cola discordia y el tracamundiu que prevaleció ente los habitantes; discordia aumentada pola llucha eclesiástica, non por puntos en cuestión de fe, sinón pol gobiernu d'ilesia. En 1856 caltuviéronse una serie de xuntes públiques, convocaes por Pretorius, en distritos distintos nel Transvaal p'aldericar y decidir si nun llegara'l tiempu pa substituir por un gobiernu central fuerte a los pequenos gobiernos de distritu qu'esistieren hasta entós. Como resultancia escoyó una asamblea representativa de delegaos, autorizada pa redactar una constitución.
 
=== La República ===