Diferencies ente revisiones de «Valverde de Alcalá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m «Arquivu» => «Archivu»
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 17:
La primer referencia histórica sobre Valverde tener nel añu [[1129]] nel que'l rei [[Alfonsu VII de Castiella]] y la so esposa Berenguela donen al arzobispáu de [[Toledo]] la villa de Alcalá y les sos “..villes, aldegues, como pertenez al real derechu”. A partir d'esti momentu son constantes les referencies a Valverde como territoriu perteneciente a l'Alfoz Complutense, compuestu por venticinco aldegues.
Esti réxime de comunidá terminó [[1564]], añu nel que Valverde pasó a adquirir la categoría de villa eximida. D'esta miente la comunidá de villa y tierra de Alcalá dexó pasu d'a mediaos del S. XVI al “común de los venticinco villes”.
Gracies a les Relaciones Topográfiques de [[Felipe II d'España|Felipe II]], redactaes nel postreru cuartu del S. XVI, tenemos una abondosa y detallada descripción de la villa nesta dómina. Asina tenemos que pertenecía al reinu y arzobispáu de Toledo, a la contorna y gobiernu de Alcalá y a la [[Real Chancillería de Valladolid|chancillería de Valladolid]]. Tres una descripción de les sos llendes xeográfiques y la so orografía, indícase que ye una población agrícola que produz pan, vieno, aceite y cáñamu y qu'hai una pequena devesa onde se cría ganáu ovín. En total tenía cincuenta y seis cases y sesenta vecinos (ente 240 y 300 habitantes) que se dedicaben toos a l'agricultura. Tamién se fai una pequena referencia a l'arquitecturaarquiteutura popular: ”...les cases d'esta villa son de tierra y yelsu y madera tosco y texa y son cases comunes y tolos materiales hai en términu d'esta villa”. La organización política correspondía a dos alcaldes y un teniente gobernador, nomaos toos ellos pol Arzobispu de Toledo. La ilesia parroquial taba so la advocación de Santu Tomé y al cargu de un cura. Darréu fáense referencies a la finca de los Ánxeles que vamos comentar más palantre.
 
Na edición consultada de les Relaciones topográfiques inclúyese un pequenu dibuxu del pueblu proveniente del [[Archivu de Simancas]].
Llinia 30:
== Alministración y política ==
'Gabino de Faigo' ye l'alcalde de Valverde de Alcalá pol PP.
:El consistoriu tien los siguientes conceyales (eleccioneseleiciones locales 2015)
:* 4 del PP
:* 2 del PSOE