Diferencies ente revisiones de «Mozambique»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cellebr +celebr)
Llinia 13:
Ente los sieglos [[sieglu I|I]] y [[sieglu V|V]] pueblos de [[llingües bantúes|llingua bantú]] emigraron, dende'l norte y l'este, al territoriu qu'anguaño ye Mozambique. A partir del [[sieglu XI]] mercaderes árabes, perses y somalíes entamaron a establecer puertos comerciales a lo llargo la costa, contribuyendo al desarrollu d'una cultura y una llingua [[suaḥili]].
 
El viaxe de [[Vasco da Gama]] en [[1498]] supunxo la llegada de los portugueses, que pasín ente pasu foron asentándose y colonizando'l territoriu dende [[1505]]. Los más de cuatro sieglos de dominiu portugués finaron cola independencia del país en [[1975]]. Poco dempués d'ella proclamose la República Popular de Mozambique, y tres de namái dos años de vida, el país sumiose nuna llarga ya intensa guerra civil que duró dende [[1977]] a [[1992]]. Dos años dempués del so final, en [[1994]], el país cellebrócelebró les sos primeres elecciones multipartidistes, y de magar caltiense como una repúbica presidencial relativamente estable, magar que sigue habiendo dellos brotes de violencia guerrillera de baxa intensidá.
 
Mozambique ye un país con bayura de recursos naturales. La economía de so ta basada principalmente na agricultura, pero ta medrando la industria, principalmente nos sectores alimentariu y petroquímicu y na industria del [[aluminiu]], y el turismu va medrando nos caberos años. El principal sociu comercial ya inversor estranxeru nel país ye [[Sudáfrica]]; otros socios comerciales importantes son [[Bélxica]], [[Brasil]], [[Portugal]] y [[España]]. Dende [[2001]] el crecimientu añal del [[Productu Interior Brutu|productu interior brutu]] del país ta ente los mayores del mundiu. Pesie a ello, el país ye ún de los más probes y sodesarrollaos del mundu, y ocupa ún de los llugares más baxos nos ránking que miden el productu interior brutu per cápita, el desarrollu humanu, la desigualdá y la esperanza de vida.