Diferencies ente revisiones de «Falanxe macedonia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 6:
 
 
Epaminondes llogró esi trunfu gracies a la so innovación táutica, que consistía en disponer el gruesu de la falanxe, formáu por [[hoplita|hoplites]], en ángulu oblicu, de drecha a esquierda, y concentrar na esquierda un cuadru d'hoplites de mediu centenar d'homes de fondu que frayaba la llíniallinia de la falanxe enemiga, muncho menos fonda. Gracies a la formación n'ángulu, la falanxe tebana avanciaba sobrepasando al contrariu per esi puntu arrodiándolu. Esti modelu denomose "[[martiellu]]".
[[Imaxen:Phalange oblique.gif|thumb|left|350px|Principiu d'acción d'una falanxe macedónica.]]
 
Los ''falanxistes'' yeren soldaos profesionales, y taben ente les primeres tropes qu'entraben nel combate, permitiéndo-yos executar maniobres complexes muncho meyor qu'el restu. La formación yera rectangular, con dieciséis fileres d'homes (16x16), y un cabezaleru en cada columna y otru metanes la mesma, pa que les fileres d'atrás fueren quien a movese a los llaos en casu que se necesitare facer un ataque frontal. Cada columna taba ensamada de 256 homes, y denomábase ''syntagma'' (Σύνταγμα), "constitución".
 
Cada falanxista llevaba como arma principal una [[sarissa]],[[image:Exquisite-gimp.png|25px]][http://www.clas.canterbury.ac.nz/graphics/sarissa_1b.jpg], , una pica llarga de seis metros de llonxitú de media. Dao la so llonxitú, la sarissa taba dixebrada en dos partes, que había de xunir enantes de la batalla, y pa remanala facíen falta dambes manes. La primera llíniallinia llevaba la so sarissa dafechamente horizontal, y ésti ángulu diba xubiendo de llíniallinia en llíniallinia, hasta aportar al final. Esto dába-y a la falanxe un aldéu a [[corcuspín]]. Les llances de les cinco primeres fileres algamaben a cualesquier enemigu que se punxera delantre. Los falanxistes tamién llevaben una daga pequeña como arma secundaria.
 
La falanxe xugaba un papel principal na estratexa qu'aportó a Alexandru Magnu a nun perder nenguna batalla. Denómase "''martiellu y xunca''" y desendólcase como se desplica darréu: