Diferencies ente revisiones de «Masái»

Contenido eliminado Contenido añadido
m «{{listaref}}» => «{{llistaref}}»
m «sucesiv(o|a|mente)» => «socesiv(o|a|mente)»
Llinia 14:
Antes de la colonización, yeren un pueblu guerreru que vivía de la depredación. Anguaño, son pregueros nómades de [[Bovidae|bóvidos]], oveyes y cabres, alredor de los cualos xira la so riqueza económica.
 
Viven n'asentamientos llamaos "manyata", círculos de cabanes feches de cañes y arrodiaes de paya p'arrodiar el fatáu. La so vida cultural esta llena de celebraciones, qu'empiecen cola nacencia. Los masái estremen los grupos d'edá en niñez, guerreru menor (moren), guerreru mayor, adultu menor y adultu mayor. Cada xeneración d'homes constitúi un grupu que pasa sucesivamentesocesivamente per cada grau d'edá. Dempués de la circuncisión, los mozos soceden homes y guerreros menores. D'antiguo, teníen que pasar una prueba d'adultu que consistía a cazar un lleón. Güei perdióse la tradición porque'l lleones son consideraos especie protexida.
 
El sistema políticu masái ye descentralizáu; convóquense xuntes de vieyos y discutinios públicos pa decidir sobre los asuntos más xenerales. Inda s'impon la importancia que tien pa ellos el fatáu. La so relixón céntrase alredor de creencies místiques referentes a los masái, al so fatáu, y a Dios. Les vaques son sagraes, y tamién lo ye la so tierra y tolos elementos que xiren alredor del fatáu. El fatáu aprove de toles necesidaes a los masáis: lleche, sangre y carne pa la dieta, y cueru y pieles pa la so ropa.