Diferencies ente revisiones de «Árbitru (deporte)»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 1:
'''L'árbitru''' ye la entidá deportiva encargada del cumplimientu de les [[riegles]] del xuegu mientres se desenvuelva'l mesmu, tien el papel de "xuez" nun eventu deportivu, pudiendo detener el partíu, #volver# a entamar, regular los cambeos, según l'abelugar l'orde, encargase del cumplimientu de les riegles del xuegu y procurar un ambiente de respetu ente #el [[xugadores]]. Los árbitros tienen xuna preparación profesional regulada y respondida por poles instituciones encargaes de les distintes disciplines deportives tantu nacionales como internacionales.
 
== Árbitru de baloncestu ==
Llinia 42:
L'árbitru ye l'autoridá deportiva única ya inapellable, nel orde técnicu, para dirixir los partíos. Les sos facultaes empiecen nel momentu d'entrar na cortil deportiva y nun terminen hasta que lo abandona, calteniéndoles, por tanto, mientres los descansos, interrupciones y suspensiones, anque'l balón nun se tope nel campu, siempres va tener los sos facultares arbitraries.
 
Tantu directivos como los futbolistes, entrenadores, auxiliares y delegaos de los [[clubes]], tienen d'acatar les sos decisiones y tán obligaos, so la so responsabilidá, a sofita-y y protexe-y en tou momentu para garantizar la independencia de la so actuación y el respetu debíu al exerciciu de la so función, según la so integridá personal, interesando, a tales fines, si fora precisu, la intervención de l'autoridá.
 
Tolos árbitros han de superar exames teóricos pruebes físiques que los sos resultaos al pie de informes de los partíos del Comité d'Árbitros habilíten-yos para exercer la so actividá y nel so casu xubir de categoría.