Diferencies ente revisiones de «Wikipedia:Puntu de vista neutral»

Contenido eliminado Contenido añadido
Oriciu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Sin resumen de edición
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Llinia 18:
* La verdá: Wikipedia nun ye una fonte primera, polo que nun podemos decidir cómo son realmente les coses, o cómo habríen ser. El nuestru llabor ye esponer el conocimientu que se tien sobre elles. Si dalgo ta n'alderique, tien de describise esi alderique.
 
== Cómo alcanzar la neutralidá ==з
 
=== Trabayar xuntos ===
х
Como wikipedistes, el nuestru llabor '''nun ye''' editar los artículos pa que reflexen los nuestros puntos de vista y llueu defendelos contra cualquier cambiu n'otru sentíu; la nuesa xera ye trabayar xuntos; llegando, cuando se necesite, a alcuerdos sobre'l conteníu de los artículos.
Munches veces la falta de neutralidáхжneutralidá nun ye intencionada. Por exemplu, cuandocuandoх nun país se trata de mou unánime un tema d'unadдозuna forma, y n'otru de laзхla contrariaдcontraria, un wikipedistawikipedцista nun tien por qué conocer siquiera'l puntu de vistaддvista nel otru país, esto pue llevalu a una falta de neutralidá involuntariainvoluntariaбзэ al editar l'artículu.
 
Munches veces la falta de neutralidá nun ye intencionada. Por exemplu, cuando nun país se trata de mou unánime un tema d'una forma, y n'otru de la contraria, un wikipedista nun tien por qué conocer siquiera'l puntu de vista nel otru país, esto pue llevalu a una falta de neutralidá involuntaria al editar l'artículu.
 
=== Puntos de vista minoritarios ===
Los puntos de vista зыхэ еыаз. minoritarios nun tienen por qué tener tantu espaciuespaciрэцu como los más populares. Tenemos qu'evitar que se-y dea tanta atención a un puntu de vista minoritariu como a otru mayoritariu, yá qu'eso podía llevar a confusión sobre l'estáu del alderique, y mesmo ser una forma de [[propaganda]]. Asina, pa representar xustamente'l discutiniu, tenemos que presentar los puntos de vista en conflictu en proporción a la so representación ente los espertos nel tema, o ente les partes afeutaes. Un exemplu humorísticu (n'inglés) sobre'l tema ta en [http://www.idrewthis.org/2004/bothsides.gif].
 
N'ocasiones, surxen temes que son consideraos '''pseudociencia'''. Nun se trata de describir el puntu de vista científicu y el non científicu en pie d'igualdá, sinón de presentar el puntu de vista mayoritariu (xeneralmente, el científicu) como mayoritariu, y el minoritariu (con frecuencia, pseudocientíficu) como minoritariu; y d'esplicar el tratamientu científicu que tengan recibío les teoríes pseudocientífiques.