Diferencies ente revisiones de «Guinea»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cellebr +celebr)
m Iguo testu
Llinia 33:
El poder pasó a manes del primer ministru Louis Lansana Beavogui, pero namái que-y duró una selmana. El 3 d'abril una xunta militar dirixida por '''[[Lansana Conté]]''' y Diarra Traoré dio un golpe que convirtió al primeru en presidente y al segundu en primer ministru. La primera acción del nuevu gobiernu foi denunciar los abusos del réxime anterior, soltar a 250 presos políticos y pedir a los 200.000 esiliaos que volvieran al país. Amás, renegó del socialismu, pero nun fizo nada nin por ameyorar la probitú de la xente nin por establecer una democracia.
 
Diba ser en [[1992]] cuando anunciara el fin del réxime militar. Prometió eleiciones presidenciales en [[1993]] -que ganó- y parlamentaries en [[1995]]; nestes el so Partíu de la Unidá y el Progresu sacó 71 de los 114 escaños. El so poder, sicasí, siguió siendo absolutu. En setiembre de [[2001]] metió na cárcel por ocho meses al líder de la oposición, Alpha Condé, que dempués d'eso marchó pal esiliu a Francia. En 2001 Touré convocó un referéndumreferendu pa que se-y permitiera al presidente selo más de dos vegaes consecutives, y lu ganó. En [[2003]] empezó'l so tercer mandatu, anque les eleiciones foron boicoteaes pola oposición, que siguió siendo perseguida. Así, en xineru de 2005 Alpha Condé sobrevivió a un intentu d'asesinatu. Nostante, la situación seguía empeorando, con unos niveles de probitú y de desintegración que se xuníen a la inestabilidá que xeneraba la guerra nos estaos vecinos de Liberia y Sierra Leona. Les protestes de la población forciaron a Conté a nomar un nuevu primer ministru en 2007.
 
Lansana Conté morrió el [[23 d'avientu]] de [[2008]], lo que desencadenó un golpe d'estáu. Una xunta militar, autonomada ''Conseil National de la Démocratie et du Dévelopement'' y dirixida pol capitán Moussa Dadis Camara, se fizo col gobiernu del país. Les sos tropes disolvieron a tiros una manifestación celebrada el 28 de setiembre de [[2009]], aunque prometieron eleiciones libres pa finales de [[2010]].