Diferencies ente revisiones de «Quinta República Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Conservadorismu +Conservadurismu)
m Iguo testu
Llinia 5:
 
== Historia ==
En 1958, [[Charles de Gaulle]] encarga al so equipu preparar un proyectu de [[constitución]], que foi aprobada en [[referéndumreferendu]] el [[28 de setiembre]] d'esi añu: la Constitución del [[4 d'ochobre]] de 1958, más conocida como [[Constitución francesa de 1958|Constitución de la Quinta República]].
 
El testu de la Constitución recueye'l preámbulu de la [[Constitución francesa de 1946|Constitución de la Cuarta República]], la [[Declaración de los Derechos del Home y del Ciudadanu]] de [[1789]], los principios fundamentales reconocíos poles lleis de la [[República]] y la [http://www.conseil-constitutionnel.fr/conseil-constitutionnel/espanol/constitucion/carta-del mediu ambiente.142938.html Carta del mediu ambiente] ([[2004]]), ye lo que se conoz como ''bloque constitucional''.
Llinia 13:
El testu votáu en 1958 introdució una novedá na manera d'eleición del Presidente de la República, antes escoyíu por sesión conxunta de la [[Asamblea Nacional francesa|Asamblea Nacional]] y del [[Senáu de Francia|Senáu]]. L'alcordanza de l'aburrible eleición de [[1954]], na que fixeron falta trece escrutinios por que los diputaos y senadores punxérense d'alcuerdu n'escoyer a [[René Coty]], taba inda na memoria. La nueva Constitución confió la misión d'escoyer Presidente a un Colexu d'aprosimao 80.000 grandes electores (diputaos, senadores, conseyeros xenerales, alcaldes y delegaos de los conseyos municipales). Esti sistema namái foi usáu una vegada, el [[21 d'avientu]] de 1958.
 
En [[1962]] convocóse un referéndumreferendu pa modificar de nuevu'l sistema d'eleición del Presidente de la República. Introducióse'l principiu d'eleición por [[sufraxu universal]] directu a dos vueltes; si nuna primer convocatoria nengún candidatu supera'l 50% de los votos, hai una segunda 15 díes dempués na que solamente compiten los dos candidatos con mayor porcentaxe de votos. Esti sistema usar por primer vegada en [[1965]].
 
Esta eleición por sufraxu universal directu, acompañáu de l'apaición del conceutu mayoritariu, va camudar fondamente'l funcionamientu de les instituciones: va vese apaecer los conceutos de «presidencialización del poder» y «cohabitación».