Diferencies ente revisiones de «Movimientu antinuclear»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Removing from Category:Tradubot 2018 using Cat-a-lot
m Iguo testu
Llinia 34:
El [[30 de xunetu]] de [[1977]] miles de franceses manifestar contra'l [[reactor reproductor rápidu]] (FBR, poles sos sigles n'inglés) [[Superphénix]] (que permaneció activu hasta [[1997]], añu en que se cerró por cuenta de los sos altos costos de caltenimientu); ye'l cénit del movimientu antinuclear francés, qu'a partir d'esi momentu empecipia'l so cayente. El [[24 de setiembre]] son miles d'alemanes los que se manifiesten contra'l FBR de [[Kalkar]] ([[Renania del Norte-Westfalia]]), que la so construcción sería completada en 1985, pero que por cuenta de la presión político y social nunca llegó a funcionar.
 
El [[5 de payares]] de [[1978]], el movimientu antinuclear [[austria]]co llograba la paralización del programa nuclear nun [[referéndumreferendu]]. Unos meses más tarde, el [[28 de marzu]] de [[1979]], asocede'l [[Accidente de Three Mile Island|accidente na central nuclear de Three Mile Island]] ([[Harrisburg (Pensilvania)|Harrisburg]], [[Pensilvania]]); la gravedá y repercusión del acontecimientu paralicen el programa nuclear norteamericanu. Tres díes más tarde, el [[31 de marzu]], decenes de miles d'alemanes manifestar en contra de la planta de [[reprocesamiento nuclear]] de [[Gorleben]] ([[Baja Sajonia]]).
 
El [[9 d'avientu]] de [[1979]] celebrar en [[Bruxeles]] una [[manifestación]] contra la instalación de los [[euromisil]]es (misiles nucleares d'algame mediu) en [[Europa]], dando entamu a un nuevu movimientu pacifista européu que va cristalizar cola formación en [[1980]] de la [[Campaña Europea pol Desarme Nuclear]] (END), na que se evidencian les estreches relaciones ente'l movimientu antinuclear y el movimientu pola paz de los [[años 1980|años ochenta]].
 
=== Década de los ochenta ===
En [[marzu]] de [[1980]], un [[referéndumreferendu]] obliga al [[Política de Suecia|gobierno suecu]] a programar l'abandonu de la enerxía nuclear pal añu [[2010]] nel so país.
 
El [[26 d'abril]] de [[1986]] produzse'l [[Accidente de Chernóbil|accidente nuclear más grave de la Hestoria]]: el [[Reactor nuclear|reactor]] númberu cuatro de la [[Central Nuclear de Chernóbil|central nuclear]] de [[Chernóbil]] ([[Ucrania]]) españa, fundiéndose'l núcleu del reactor. 140.000 persones tuvieron que ser sacupaes y, en [[1990]], 640.000 atopar so control médicu por cuenta de les emisiones radiactives; 30.000 [[kilómetru cuadráu|km²]] de territoriu van permanecer radiactivamente contaminaos mientres delles xeneraciones, y la nube radiactiva estender pol territoriu occidental de la [[URSS]], algamando [[Europa Occidental]]. Los costos económicos envalorar en centenares de miles de millones de dólares, y les víctimes mortales habíes y por haber envalorar ente cuatro mil<ref>[http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2005/pr38/en/index.html "Un total d'hasta 4000 persones podríen quiciabes morrer pola esposición a la radiación". Chernóbil: La escala real del accidente. OMS. (n'inglés)]</ref>y centenares de miles. En [[xunu]] d'esi añu, 4.000 muyeres [[Finlandia|finlandeses]] empecipien una fuelga d'embaranzos pola qu'arrenuncien a tener fíos hasta que'l Gobiernu abandone'l programa nuclear. Chernóbil representa un golpe mortal pa los procesos de nuclearización. Les moratorias nucleares estender a lo llargo y anchu d'Europa.