Diferencies ente revisiones de «Suetoniu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de nomes propios
Llinia 2:
{{Persona}}
 
'''Gayo Suetoniu Tranquilu''' ([[llatín]]: ''Gaius Suetonius Tranquillus''; [[circa|c.]] [[70]] - post. [[126]]), comúnmemente conocíu como '''Suetoniu''', foi un [[historiador]] y [[biografía|biógrafu]] [[Antigua Roma|romanu]] mientres los reinaos de los emperadores [[TraxanoTraxanu]] y [[Adriano]]. Formó parte del círculu d'amistaes de [[Pliniu'l Mozu]] y, a la fin, del mesmu emperador [[Adriano]]; hasta que cayó en desgracia por enemistarse con este. La so obra más importante ye les ''[[Vides de los dolce césares]]'' (''De vita Caesarum'', tamién conocida como ''Vitae Caesarum''), na que narra les vides de los gobernantes de Roma dende [[Xuliu César]] hasta [[Domicianu]].
 
== Biografía ==
Llinia 11:
 
=== Amistaes y protectores ===
Foi amigu y protexíu de [[Pliniu'l Mozu]], quien-y consiguió'l ''ius trium liberorum'' (les exenciones concedíes a un padre de tres fíos), y habría-y amás encamentáu al emperador [[TraxanoTraxanu]], gracies a lo cual pudo ingresar a la burocracia imperial, desempeñando, mientres el reináu d'esti emperador (98-117), los cargos de superintendente de les biblioteques públiques (''a bibliothecis'') y responsable de los archivos (''a studiis''). Sirvió a Pliniu mientres la estancia d'esti como gobernador de [[Ponto]] y [[Bitinia]] ente 110 y 112 d. C.
 
Tres la muerte de Pliniu, Suetoniu tuvo otru gran valedor, Cayu Septicio Claro, el [[prefeutu del pretorio]] de [[Adriano]]. Este consiguió que l'emperador nomara a Suetoniu secretariu ''ab epistulis'' (encargáu de la correspondencia oficial), un cargu de gran categoría y enfotu. Esti puestu apurrió-y accesu a los archivos imperiales, a correspondencies como les de [[Xuliu César|César]] y [[César Augusto|Augusto]], o a los testamentos d'unu y otru, lo que sirvió pa conferir a la so obra un calter de veracidá y de relatu con información de primera mano. Posiblemente acompañó al emperador nos sos viaxes a [[Galia]], [[Germania]] y [[Britannia]] ente los años 120 y 122.