Diferencies ente revisiones de «Vibia Sabina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m correición de nomes propios
Llinia 4:
 
== Biografía ==
Nació escontra l'añu 86, fía de [[Matidia la Mayor]], sobrina del emperador [[TraxanoTraxanu]], y de [[Lucio Vibio Sabín]], de rangu consular. Sabina, xuntu cola so güela, la so madre y la so media hermana [[Matidia la Menor]] vivieron y fueron educaes na casa familiar de TraxanoTraxanu y la so esposa, [[Pompeya Plotina]].
 
Estremar dende mozu pola so refinada guapura, casándose con Adriano en 100 a instancies de la emperatriz Plotina y de Matidia la Mayor. L'enllaz reforzó les aspiraciones imperiales d'Adriano, quien asocedería a TraxanoTraxanu a la muerte d'este en 117. El matrimoniu, sicasí, nun foi feliz. Nun tuvieron fíos, por cuenta de que, según díxose, Sabina usó métodos anticonceutivos pa evitar tener descendencia, pos para ella tener fíos con Adriano significaría «estropiar la raza humana». Ye probable que quedara embarazada del so maríu siquier una vegada y que se provocara un albuertu. Sabina yera de calter fuerte ya independiente y les sos creencies avera del matrimoniu topetaben costantemente col emperador.
 
Dizse qu'ente los años 119 y 122 aprosimao, la emperatriz caltuvo relaciones íntimes col historiador [[Suetonio]], nesos momentos secretariu ''ab epistulis'' del emperador, lo que motivó, al llegar estos amoríos a la conocencia d'Adriano, la cayida en desgracia y consecuente espulsión de la corte imperial del historiador oficial alredor del añu 122.