Diferencies ente revisiones de «Acá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-I'l +I el)
Llinia 5:
Babilonia, como rexón, aniciar a partir de los territorios combinaos de Acadia y Sumeria. La llingua acadia evolucionó pa formar la llingua babilónica, ente que la [[llingua sumeria]] sumió. Los acadios, anque utilizaron la [[escritura cuneiforme]], al igual que los sumerios, traducir a la so llingua.
 
Nun se conocen documentos escritos na llingua acadia anteriores a la dómina de Sargón I'l el Grande o [[Sargón de Acad]]. Sargón ye tradicionalmente descritu como ''el primera gobernante d'un imperiu unificáu de Acadia y Sumeria''. Antes d'él, Sumeria empezó a espandise sol gobiernu d'un rei llamáu [[Lugalzagesi]] d'[[Umma (ciudá)|Umma]] (la [[Erech]] de la [[Biblia]]). Sicasí, Sargón llevó'l procesu más allá de tolos intentos de los reis sumerios que-y antecedieron y conquistó munches de les rexones de la contorna pa crear un imperiu que llegó hasta'l [[mar Mediterraneu]] y [[Anatolia]].
 
Na [[lliteratura asiriu-babilónica]] tardida, el nome Acadia apaez como parte del títulu real en conexón con Sumeria, esto ye, non semíticu: ''Lugal Kengi (ki) Uru (ki)'', qu'equival a la espresión acadia ''sar mat Sumeri o Akkadi'', esto ye, "Rei de Sumeria y Acadia", que paez significar a cencielles "Rei de Babilonia", esto ye, Rei de la Baxa Mesopotamia, la tierra de [[Senaar]] de los antiguos, la [[Sumeria]] orixinaria o bien, ''Rei de Caldea'' (la ''mat-Kaldu'' de los antiguos).