Diferencies ente revisiones de «María Balbín»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Mercés +Mercedes )
Llinia 19:
Dempués de munchos años destinada como mayestra en distintes poblaciones de la so rexón, María Balbín foi treslladada a Uviéu (1939) por que siguiera exerciendo los sos llabores educativos nun centru escolar de la capital asturiana. Ellí siguió alternando esta función docente cola so dedicación a la lliteratura, magar nun publicó nengún llibru mientres tola so dilatada carrera lliteraria, con esceición del que diera a la imprenta en 1930, sol títulu de Añoranzas. En 1947, dempués de dedicar casi mediu sieglu a la enseñanza, María Balbín llogró la so xubilación como mayestra(1947), lo que-y dexó consagrase a la rellectura y revisión de delles de les sos obres, y a la composición de nuevos poemes.
 
Foi una muyer d'una amplia cultura, y con aficiones pictóriques y musicales. La relación más clara que se-y conoz colos intelectuales de la dómina venceyala al matrimoniu formáu por MercésMercedes Valero y Constantino Cabal. Les collaboraciones de María Balbín nel  diariu Rexón correspuéndense xustamente cola dómina que foi direutor Cabal, y MercésMercedes Valero responsable de la sección de Sociedá. Sábese que se teníen una y otra amistá y almiración, y puede ser que tamién coincidieren claramente en delles actividaes culturales: les dos escribieron de temática relixosa, y hai noticies de dambes tuvieron dalguna manifestación pública en favor de la igualdá de los derechos de la muyer: María Balbín, como conferenciante na Escuela de Maxisteriu, trató temes rellacionaes col feminismu <ref> PÉREZ-MANSU, Elvira María. Escritoras asturianas del siglo XX: ''entre el compromiso y la tradición'' (Oviedo: Servicio de Publicaciones del Principado de Asturias, 1991)</ref>. Magar que vivió tiempos políticos  bien distintos y magar la solmenada vida social de l'Asturies del sieglu XX, nun se-y conocen manifestaciones al respective, nin enclín nengunu.
 
María Balbín vive nun  períodu de grandes cambeos políticos, sociales y económicos: la crisis de la Restauración, la dictadura de Primu de Rivera, la Segunda República, la Guerra Civil y la Dictadura de Francisco Franco, pero nun paez qu'ello quedara reflexáu nos sos escritos calteníos, de los que tamién desconocemos la fecha na que se crearon na mayor parte de los casos.