Diferencies ente revisiones de «Estatutu d'Autonomía del País Vascu de 1979»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Parlamentu +Parllamentu )
Llinia 36:
Acordies con la disposición transitoria segunda de la [[Constitución española de 1978]], el [[País Vascu]] cuntaba colos requisitos p'aportar a un réxime provisional d'autonomía que-y dexaría ellaborar un proyectu d'Estatutu acordies con establecer nel artículu 151 de la mesma. Amás, la disposición adicional primer reconocía les sos "derechos históricos", que s'actualizaríen nel réxime autonómicu que pretendía construyise. Sicasí, los requisitos esixíos nel art. 151 CE nun se-yos pidiríen a los territorios que nel pasáu hubieren plebiscitado afirmativamente los sos propios Estatutos d'Autonomía, como yera'l casu del País Vascu (amás de [[Galicia]] y [[Cataluña]]), que demostrara esti fechu na aprobación de la so [[Estatutu d'Autonomía del País Vascu de 1936|Estatutu de 1936]] yá empezada la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil española]] ([[Andalucía]] va ser la única comunidá que s'acueya a esta vía cumpliendo tales requisitos). Asina, el País Vascu aportó al grau máximu d'autonomía recoyíu na Constitución (art. 151) de forma inmediata.
 
Vista la imposibilidá d'integrar a la [[Comunidá Foral de Navarra]] nun proyectu común, pola oposición de la mayoría de los partíos políticos navarros, l'Asamblea de Parllamentarios Vascos axuntada en mayu de 1977 aprueba la ellaboración d'un proyectu d'Estatutu d'Autonomía que se presentaría al Gobiernu, al ParlamentuParllamentu y qu'habría de ser aprobáu en referendu.
=== Procesu de redacción ===
En constituyéndose provisionalmente en 1977 les Xuntes Xenerales de cada «[[territoriu históricu]]» —denominación qu'a partir d'entós van recibir les provincies vasques y Navarra—, un Real Decretu de xineru del añu siguiente establecía la formación del [[Conseyu Xeneral Vascu]] como órganu cimeru de Gobiernu [[preautonomía|preautonómico]], integráu por trés representantes de cada territoriu históricu escoyíos poles sos Xuntes Xenerales. La so actuación viose enzancada tantu pola proliferación d'organismos similares en toles rexones españoles como pola escasa voluntá del gobiernu central de dar en tresferencies reales de poder. Sía que non, acordies con lo decidío pola Asamblea de Parllamentarios Vascos, n'avientu de 1978 constituyóse una ponencia redactora d'un anteproyectu d'Estatutu d'Autonomía, qu'en concluyendo los sos trabayos a toa priesa y faelo aprobar pola Asamblea, unvió l'anteproyectu al gobiernu central el 29 d'avientu.
Llinia 47:
Consta d'un total de 47 artículos distribuyíos nun títulu preliminar y cuatro ordinarios, una disposición adicional y nueve disposiciones transitories.
 
L'Estatutu establez un sistema de gobiernu parlamentariu, nel qu'el ''[[lehendakari]]'' hai de recibir l'enfotu del [[ParlamentuParllamentu Vascu]], que ye escoyíu por sufraxu universal ya integráu por 75 diputaos (25 per caúnu de los trés [[Territoriu históricu|territorios históricos]]).
 
Lo que fai al Estatutu d'Autonomía del País Vascu distintu a los demás nun ye'l númberu de les competencies tresferíes —o que pueden tresferise, pos el procesu entá nun foi completáu—, sinón el fechu de que, al empar que nel ordenamientu constitucional, l'autonomía vasca encontar na [[Fueru|foralidad histórica]], reconocida na Constitución española. A partir d'esti supuestu, el País Vascu llogra un procedimientu de financiamientu especial (solo equivalente al de Navarra) basáu nuna actualización de los [[Conciertu económicu|conciertos económicos]] establecíos tres l'abolición de los Fueros en 1876, que se calteníen en [[Álava]] y [[Navarra]] pero fueren derogaos en [[Guipúzcoa]] y [[Vizcaya]] pol réxime franquista al rematar la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil]]. Igualmente, l'Estatutu dexa la formación d'un cuerpu de policía propiu, la [[Ertzaintza]], con vocación de policía integral y esplegada por tol territoriu. A lo último, ye tamién una cierta visión de la foralidad la que lleva a constituyir una organización territorial especial, na que les [[Diputación Foral|diputaciones forales]] tienen tantes atribuciones qu'entren n'ocasiones en conflictu col [[Gobiernu vascu]].