Diferencies ente revisiones de «Realismu lliterariu»

m
Iguo redireición
(Iguo enllaces frañíos a imaxes (0))
m (Iguo redireición)
Escontra 1827 en Francia una serie d'escritores y críticos presenten yá al realismu como una nueva estética alloñada o opuesta a la romántica. En 1856 apaez una revista titulada precisamente ''Realismu'', que n'unu de los sos númberos diz:
 
:''El realismu pretende la reproducción esacta, completa, sincera, del ambiente social y de la dómina en que vivimos... Esta reproducción tien de ser lo más senciella posible por que toos entender''.<ref>{{cita llibrollibru |apellíos1=María Victoria Ayuso de Vicente, Consuelo García Gallarín, Sagrariu Solanu|títulu=Diccionariu Akal de Términos Lliterarios|editorial=Ediciones AKAL|páxines=317}}</ref>
 
El Realismu surdió na Francia de la primer metá del XIX tres la [[Revolución de 1848|revolución burguesa de 1848]]. El so autores pioneros fueron [[Honoré Balzac]] y Henri Beyle "[[Stendhal]]", y desenvolvióse dafechu con [[Gustave Flaubert]]. Pero yá escontra la metá de sieglu publiquen grandes obres maestres d'esta estética tamién escritores ingleses como [[William M. Thackeray]] y [[Charres Dickens]] y l'alemán [[Gustav Freytag]], al que va siguir al poco [[Wilhelm Raabe]]. N'España, l'entamu realista foi daqué posterior y coincidió con acontecimientos históricos capitales. Surdió escontra 1870, dempués de que se reproduxera la tardida revolución burguesa de 1830 en [[La Gloriosa]] de 1868, y tuvo el so apoxéu na década de 1880 con autores como [[Pérez Galdós]], [[Leopoldo Alas]] y [[Emilia Pardo Bazán]]. Finalmente decayó na década de 1900.