Diferencies ente revisiones de «Sanfermines»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 202:
El percorríu realizar a lo llargo de les cais de la [[Cascu Antiguu de Pamplona|Parte Vieya]] de [[Pamplona]]. Da empiezu nos corralillos de la cuesta de Santu Domingo, xubiendo hasta la [[Plaza Consistorial (Pamplona)|plaza Consistorial (plaza del Conceyu)]] y xirando por callar Mercaderes, p'aportar a la [[cai Estafeta]] que conduz finalmente pol tramu de Telefónica hasta'l caleyón qu'entra a la plaza de toros. L'itinerariu orixinal terminaba na [[plaza del Castillo]], y varió a lo llargo de la hestoria, siendo en 1856 la primer vegada qu'escurrió pola cai Estafeta. La esquina ente Mercaderes y Estafeta ye un llugar bien solicitáu polos fotógrafos, y ye nesta última cai onde puede vese el tramu rectu más llargu de los encierres.
 
La menada traza'l percorríu completu nunos cuatro minutos de media, a unos 25 [[Kilómetru per hora|km/h]] y ta compuesta por seis toros y ocho cabestro, siguíos d'unos mozos que faen de pastores en casu de que los toros o los cabestros quédense arrezagaos. El pastores van identificaos con un brazalete, anguaño de color verde, y apocayá adoptaron una indumentaria d'esi mesmu color pa estremase claramente del restu de participantes na carrera. Otros actores fundamentales nel encierre son los dobladores. Son 4 profesionales taurinos que portando un capote son los encargaos, en casu de que se quede dalgún toru arrezagáu de la menada, conducilo a punta de capote a les corrolades procurando llevalos en llíneallinia recta por que nun coyer resabios que pudiera afectar al so trepa de la tarde. La [[ganadería]] de los toros camuda acaldía, cuidao que ye la que trepa pela tarde. Participando por tanto 8 ganaderíes a lo llargo de los sanfermines.
 
=== Mientres l'encierre ===
Llinia 285:
Ente 1997 y 2009 6 persones finaron por cayíes dende les muralles de la ciudá mientres los Sanfermines<ref>[http://www.diariodenavarra.es/20090107/pamplona/los peligros-muralles-pamplona.html?not=2009010701345947&dia=20090107&seccion=pamplona&seccion2=pamplona Los peligros de les muralles de Pamplona, Diariu de Navarra, 7 de xineru 2009]</ref>
 
== VeaseVer tamién ==
* [[Sanfermines de 1978]].
* [[San Fermín Marathon]].
Llinia 296:
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==