Diferencies ente revisiones de «Antigua Confederación Suiza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fora + fuera )
Llinia 40:
Coles mesmes, los ocho cantones amontaron gradualmente la so influencia sobre les ciudaes y rexones vecines por aciu aliances adicionales. Ciertu númberu de cantones establecieron pactos con [[Friburgo (Suiza)|Friburgu]], [[Appenzell]], [[Schaffhausen]], l'abadía y la ciudá de [[San Galu]], [[Biel]], [[Rottweil]], [[Mulhouse]] y otros. Estos aliaos, llamaos los ''Zugewandte Orte'', pasaron a tar fuertemente acomuñaos a la Confederación, pero nun fueron aceptaos como miembros plenos.
 
La [[Guerra de Borgoña]] favoreció la espansión con nuevos miembros. [[Friburgo (Suiza)|Friburgu]] y [[Soleura]] fueron aceptaos en 1481. Na [[Guerra Suaba]] contra l'emperador [[Maximiliano I de Habsburgu]], los suizos volvieron consiguir victories y quedaron forafuera de la lexislación imperial. Les ciudaes primeramente acomuñaes de [[Basilea]] y [[Schaffhausen]] xunir en 1501 a la Confederación como resultancia directa del conflictu. [[Appenzell]] sería en 1513 el decimotercer miembru. Esta Confederación de trece cantones (''Dreizehn Orte'') constituyó l'Antigua Confederación Suiza hasta [[1798]].
 
La espansión militar de la confederación detener pola derrota na [[batalla de Marignano]] de 1515. Namái Berna y Friburgu seríen capaces de conquistar [[cantón de Vaud|Vaud]] en 1536, que pasó nel so mayor parte al [[cantón de Berna]], anque una pequena parte pasó al dominiu de Friburgu.