Diferencies ente revisiones de «Bos mutus»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fora + fuera )
Llinia 39:
Son los [[unguláu|ungulaos]] que xuben a mayor altor, pos pueden llegar a los 6000 metros sobre'l nivel del mar. Alimentar de plantes baxes y escarecen de depredadores, anque pueden sufrir l'ataque (bien raramente) de los [[Ursidae|osu]]s, llobos y lleopardos de les nieves.
 
Los fataos de yaks monteses componer de femes, críes y animales nuevos. Los machos viven en solitariu o formando grupos d'hasta 12 individuos. El yac permanez nos llugares qu'ufierten bones camperes, frecuenta les zones de yerbes y liquen; si estos arralecen, darréu emigren escontra otru llugar. El so bon sentíu del olfatu déxa-yos atopar siempres los llugares más fayadizos. Ye un animal que distribúi la so actividá a l'amanecida y el tapecer, siendo un bon escalador en terrenes predresos abruptos y cubiertos de nieve. P'atopase a gustu precisa agua y préstalu amás bañase. Los yaks atarraquitar unos contra otros mientres les envernaes de nieve, xirando la so parte trasera escontra'l vientu. Los animales escitaos irguen la cola escontra riba, como si forafuera una bandera. Les menaes de llobos ataquen a los yaks y prinden primero de too a los ternerillos. Por felicidá causa un fatáu atacáu asitia, de ser posible, a los sos xatos nel centru.
 
Percíbense los gurníos del yac mientres la dómina de apareamiento. Los machos lluchen entós ente sigo con fuerza, de forma que en non poques ocasiones mánquense gravemente. El periodu de celu empieza en septiembre, durando hasta finales d'ochobre. Les femes allumen a un xatu dempués d'una xestación que duró unos 270 díes. Les femes de yac selvaxe solo paren una vegada cada 2 años. Algamen el maduror sexual al cumplir de 6 a 8 años de vida.