Diferencies ente revisiones de «El Valle Altu de Peñamellera»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Iguo nome de rei: -Fernando +Fernandu
Llinia 27:
Les primeres amueses humanes qu'apaecen en Peñamellera pertenecen al arte parietal del paleolíticu cimeru, siendo atopaes en diverses cueves como la cueva de Coímbre, Traúno, Subores y sobremanera la de Llonín, na cual podemos almirar grabaos y figures de distintos animales como caballos, venaos, bisontes. Tamién hai signos y hasta una representación humana femenina. De la dómina neolítica son los afayos atopaos na Portiella abargana de Turbina, na que s'atoparon restos cerámicos y un túmulu. De la edá del bronce ye una punta d'una llanza descubierta en Trescares según distintos materiales atopaos en Llonín y Coímbre. Nun s'atopen descubrimientos que nos amuesen daqué de la dómina prerromana y romana. Les escavaciones nes cueves de Coímbre y Llonín apurrieron importante información sobro les ocupaciones humanes del Paelolítico cimeru'l norte de la Península Ibérica.
 
Del periodu de la monarquía asturiana créese que pertenecen los descubrimientos atopaos debaxo del templu de San Pedro de Plecín y que según paez correspondía a otra ilesia. La primer prueba documental de Peñamellera data de 1032, fecha na cual se permutaron los condes de Piniolo y Aldonza y el rei Lleones Bermudo III territorios dexando los primeros la metá de Peñamellera. N'incorporando totalmente el territoriu al reinu, el monarca FernandoFernandu II quitó a Asturies d'estes zones pa incluyiles nel reinu de Llión anque eclesiásticamente inda dependiera del obispáu d'Uviéu.
 
En 1340 el rei Alfonso XI otorga al pueblu de Peñamellera'l fueru pol cual les xentes del conceyu podíen nomar a los sos representantes ensin tener qu'allegar a los allugamientos de Santillana. Apaecen nesti momentu varios poderes señoriales como los d'Aguilar, qu'ostentaron el señoríu de Peñamellera. Esta señorialización traxo consigo l'apaición de torres señoriales y la patrimonialización de los cargos públicos. Nesti periodu de tiempu falar por primer vegada de la intención d'estremar el valle en dos unidaes alministratives, l'altu valle y el baxu.