Diferencies ente revisiones de «Inxeniería de montes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo nome de rei: -Fernando +Fernandu
Llinia 21:
Yá na Edá Media, cola guerra de Reconquistar y el llendo de millones d'oveyes y cabres, (privilexos de la mesta) según el fueu provocáu por guerreros, pastores y llabradores y la puxanza que va tomando la Marina con enorme demanda de madera, sumió gran cantidá d'arboláu favoreciendo que se produxeren intentos de protección del monte, tantu na lexislación real como local (fueros, cartes puebles, etc.).
 
Mientres la segunda metá del [[sieglu XVIII]] la lexislación básica en materia de montes taba acutada a les Ordenances pal caltenimientu y aumentu de los montes de la Marina, de 31 de xineru de [[1748]], y la Real Ordenanza pal aumentu y caltenimientu de los montes y plantíos, de 7 d'avientu del mesmu añu. El so calter punitivu y llendador de dellos usos tradicionales fixo que fueren impopulares y criticaes. En 1803 fueron promulgaes unes nueves Ordenances pa los montes de la Marina, con calter más liberalizador, que nun llegaron a aplicase. Les Cortes Constituyentes de 1812 abolieron tola lexislación forestal, siendo restaurada pol rei [[FernandoFernandu VII d'España|FernandoFernandu VII]], nun ellaborándose hasta 1833 unes nueves Ordenances nes que s'abolía les específiques de la Marina. La crítica a les Ordenances fixéronse notar polos ilustraos del momentu. [[Gaspar Melchor de Xovellanos|Xovellanos]], partidariu de la torna de los montes a manos privaes, foi unu de los más críticos.
 
A midida que avanzaba'l sieglu, dexa de reparase'l monte como meru productor de madera, y pasa progresivamente a adquirir una función más amplia integrada dientro d'un espectru más global d'equilibriu del mediu natural. Abandónase la mera arboricultura pa pasar a la más ellaborada selvicultura, onde botánica y esperimentación desempeñaben un papel importante. Ente 1772 y 1774 traducir al castellán les obres de Duhamel de Monceau, pol que fuera primer catedráticu del Real Xardín Botánicu de Madrid, [[Casimiro Gómez Ortega]]. Felicidá inflúi non yá llegó a España, sinón que llegó a los forestales alemanes, de llarga tradición n'Europa, cuando a principios del sieglu XIX, [[Theodor Hartig|Hartig]] y Cotte desenvolvieron los principios básicos de la [[Dasonomía]].