Diferencies ente revisiones de «Concha Espina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Nomes de países según el cartafueyu
Llinia 27:
El 14 de mayu de 1888 publicó per primer vegada en ''L'Atlánticu'' de [[Santander (Cantabria)|Santander]], unos [[versu]]s usando l'anagrama ''Ana Coe Snichp''. En 1891 fina la so madre. 12 de xineru de 1893,<ref>[http://escritoras.com/escritor/Concha-Escayu Concha Escayu n'Escritores.com]</ref> contraxo matrimoniu na so localidá natal con Ramón de la Serna y Cueto, y treslladáronse a [[Valparaíso]] ([[Chile]]). En 1894 nació'l so primer fíu, Ramón, y en 1896 quien sería'l periodista [[Víctor de la Serna]]. En Chile empieza a collaborar con periódicos chilenos y arxentinos. En 1898 tornaron a [[España]] y en 1900, en [[Mazcuerras]], nació'l so fíu José, fináu siendo neñu, en 1903, la so única fía, Josefina (esposa del músicu [[Regino Sainz de la Maza]] y madre de l'actriz [[Carmen de la Maza]]) y en 1907, el so últimu fíu, Luis. El so incipiente ésitu como escritora incide nel so matrimoniu, por cuenta de los celos profesionales del so home.
 
En 1909, lográ un puestu de trabayu pal so home en MéxicoMéxicu, y ella instálase en [[Madrid]] colos sos cuatro fíos, dixebrándose asina'l matrimoniu.<ref>[http://www.eldiario.es/norte/cantabria/cantabrosconhistoria/Concha-Escayu-abelugo-escritura_6_576102437.html Concha Escayu, l'abelugu de la escritura en eldiario.es 12/11/2016]</ref> Anque escribió estudios, poesía y otros munchos xéneros, ye cola so narrativa en cuentos y noveles colos qu'algamó la notoriedá y la reconocencia.
 
Escritora ilustrada y una de les mentes más preclaras de la [[lliteratura española]] de la primer metá del sieglu XX, celebraba los miércoles un salón lliterariu na cai Goya, onde asistíen personaxes de l'alta burguesía ya intelectuales, como la esposa de [[Antonio Alcalá Galiano]], el [[Crítica|críticu]] Luis Araujo Mariña, el [[José Rodríguez Carracido|Dr. Carracido]], los dibuxantes Bujados y Fresnu, tamién escritores hispanoamericanos como'l [[Venezuela|venezolanu]] [[Andrés Eloy Blanco]], el [[Costa Rica|costarricense]] [[Max Jiménez]] y un bon númberu de poetisas noveles. Tamién yera asiduo [[Rafael Cansinos Asséns|Rafael Cansinos]] qu'en 1924 publicaría una amplia obra crítica, ''Lliteratures del Norte'', dedicada a la obra de la escritora. Concha Escayu tamién foi collaboradora de diversos periódicos como ''El Corréu Español'' de [[Bonos Aires]] y n'España con ''La Llibertá'', ''[[La Nación (1925-1936)|La Nación]]'', yá sumíos, y ''[[El Diariu Montañés]]'' de [[Cantabria]].