Diferencies ente revisiones de «Guardia civil»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
semeya enriba a mandrecha, enllaces y delles correiciones
Llinia 1:
[[Imaxen:Rio Nervion en Bilbao.jpg|thumb|300ppx|Patrullera ''Ríu Nervión'']]
La '''Guardia Civil''' española, popularmente llamadadenomada ''Benemérita'', ye un Institutu Armáu de naturalezacalter [[militar]] que forma parte de lasles FuercesFuercies y Cuerpos de Seguridá del Reinu d' [[España]]. Como Cuerpu de Seguridá del Estáu, la [[Constitución]], ennel so artículu n<sup>u</sup> '''104''', le fixaencamienta-y la misión primordial de protexer el llibre exerciciu de los [[drechu|drechos]] y [[llibertá|llibertaes]] de los españoles y garantizar la seguridá ciudadana, too ello baxu la dependencia del Gobiernu de la Nación.
 
Tien una doble dependencia:
 
*Del '''Ministeriu del Interior''' en cuantucuantes a servicios, retribuciones, destinos y medios.
*Del '''Ministeriu de Defensa''' en cuantucuantes a ascensos y misiones de caráctercalter militar, asina como durantedemientres el estáu«Estáu de sitiuSitiu» y el «tiempu de guerra».
 
AdemásArriendes, atiende les necesidaes del '''Ministeriu de d'Hacienda''' relatives al Resguardu Fiscal del Estáu.
 
Un elementu de la indumentaria que caracterizacarauteriza a la Guardia Civil ye el'l [[tricorniu]] o "sombreru" [[prietu|negru]], agora reserváu pa la vestimenta de gala, servicios de protocolu, etc. El [[color]] característicucarauterísticu del uniforme ye el'l [[verde]], aunquemagar enque nos sos entamos foi [[azul]].
*Del Ministeriu de Defensa en cuantu a ascensos y misiones de carácter militar, asina como durante el estáu de sitiu y el tiempu de guerra.
 
Otra característicacarauterística particular de d'esti cuerpu, ye que los acuartelamientos puen ser tamién viviendes de les families de algunosdalgunos de los sos componentes: les casascases cuartel. Na entrada de les mesmes hai un cartelu nel que ta escritu: "'''Todo por la Patria'''".
 
SoEl so fundador foi el [[Duque d' Ahumada]].
 
Además, atiende les necesidaes del Ministeriu de Hacienda relatives al Resguardu Fiscal del Estáu.
 
 
Un elementu de la indumentaria que caracteriza a la Guardia Civil ye el [[tricorniu]] o "sombreru" negru, agora reserváu pa la vestimenta de gala, servicios de protocolu, etc. El color característicu del uniforme ye el [[verde]], aunque en sos entamos foi azul.
 
Otra característica particular de esti cuerpu ye que los acuartelamientos puen ser tamién viviendes de les families de algunos de sos componentes: les casas cuartel.Na entrada de les mesmes hai un cartelu nel que ta escritu: '''Todo por la Patria'''.
 
So fundador foi el Duque d' Ahumada.
 
[[Imaxen:Rio Nervion en Bilbao.jpg|thumb|300ppx|Patrullera ''Ríu Nervión'']]
 
[[Categoría:Policía]]
[[Categoría:Derechu]]
 
[[ca:Guàrdia Civil]]
[[de:Guardia Civil]]
[[en:Civil Guard (Spain)]]
[[es:Guardia Civil]]
[[eu:Goardia Zibila]]
[[fi:Guardia Civil]]
[[fr:Garde civile]]
[[nl:Guardia Civil]]
[[pl:Guardia Civil (Hiszpania)]]
[[sv:Guardia Civil]]