Diferencies ente revisiones de «Bonifaciu VIII»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cuidao que +yá que)
Llinia 79:
Al [[Concilio|sínodu]] convocáu por Bonifacio presentáronse unos cuarenta obispos y seis abad, pero la mayoría d'ellos proveníen de territorios que nun taben so la xurisdicción del rei de Francia. Ente los presentes atopaba l'obispu de [[Burdeos]], Bertrand de Got (el futuru [[Clemente V]]). En dichu sínodu escomúlgase, ensin nome propiu, a tou aquel que prohiba a quien fora, apelar a la Santa See. A la fin, el [[18 de payares]] de 1302, promúlgase la bulda ''[[Unam sanctam]]'', que llevaba hasta les sos últimes consecuencies la doctrina de [[Inocencio IV]],<ref>Relaciones ente la Ilesia y el poder político: ente cesaropapismo y separación – Silvio Cajiao – (mercaba) </ref> onde s'esponía un sistema xerárquicu con supremacía pontificia, na mesma llinia que los sos predecesores San -[[Gregorio VII]] y [[Inocencio III]]. Afirmábase que:
{{cita|«''...esisten dos gobiernos, l'espiritual y l'envernada, y dambos pertenecen a la Ilesia. L'unu ta na mano del Papa y l'otru na mano de los reis; pero los reis nun pueden faer usu d'él más que pola Ilesia, según la orde y col permisu del Papa. Si'l poder temporal tuércise, ten de ser endrecháu pol poder espiritual (...) Con éses declaramos, dicimos, decidimos y pronunciamos que ye d'absoluta necesidá pa salvase, que toa criatura humana tea sometida al pontífiz romanu''».<ref>B. Guillemain, ''Bonifacio VIII y la teocrazia pontificia'', in: ''La crisi del Trecento y il papato avignonese (1274-1378)'', Cinisselo Balsamo 1994, p. 159.</ref>|}}
Como se llee, Bonifacio reconoz l'autonomía de la esfera política (poder temporal), pero con una precisa llimitación: cuidao que l'home políticu ye tamién cristianu, esti atópase suxetu al poder espiritual del papa. Sicasí, yera la dómina de la nacencia de los Estaos nacionales, que nun se sofitaben yá nuna relación de tipu feudal, sinón sobre les relaciones de tipu mercantil y burgués. Asina foi como s'interpretó la bulda, como una pretensión de tipu feudal de parte del Romanu Pontífiz.
 
==== Acusaciones de Felipe contra'l Papa ====