Diferencies ente revisiones de «Ernest Rutherford»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resultancies +resultaos)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cuidao que +yá que)
Llinia 20:
En primer llugar prosiguió les sos investigaciones alrodiu de les [[onda electromagnética|ondes hercianes]], y sobre la so recepción a gran distancia. Fixo una estraordinaria presentación de los sos trabayos ante la Cambridge Physical Society, que se publicar nes ''Philosophical Transactions'' de la [[Royal Society]], fechu pocu habitual pa un investigador tan nuevu, lo que lu sirvió p'algamar notoriedá.
 
N'avientu de 1895, empezó a trabayar con Thomson nel estudiu del efectu de los [[rayos X]] sobre un gas. Afayaron que los rayos X teníen la propiedá de ionizar el [[aire]], cuidao que pudieron demostrar que producía grandes cantidaes de partícules cargaes, tantu positives como negatives, y que eses partícules podíen recombinarse pa dar llugar a átomos neutros. Pela so parte, Rutherford inventó una técnica pa midir la velocidá de los [[ion]]es, y la so tasa de recombinación. Estos trabayos fueron los que lu conducieron pel camín a la fama.
 
En 1898, en pasando tres años en Cambridge, cuando cuntaba con 27 años, propunxéron-y una cátedra de física na [[Universidá McGill]] de [[Montreal]], qu'aceptó darréu, yá que amás la cátedra representaba pa él la posibilidá de casase cola so prometida.
 
== Montreal, 1898-1907: radioactividá ==
[[Henri Becquerel|Becquerel]] afayó por esa dómina ([[1896]]) qu'el [[uraniu]] emitía una radiación desconocío, la "radiación uránica". Rutherford publicó en [[1899]] un documentu esencial, nel qu'estudiaba la manera que podíen tener eses radiaciones de ionizar l'aire, asitiando al uraniu ente dos plaques cargaes y midiendo la corriente que pasaba. Estudió asina'l poder de penetración de les radiaciones, cubriendo les sos amueses d'uraniu con fueyes metáliques de distintes espesures. Diose cuenta de que la ionización empezaba menguando rápido conforme aumentaba la espesura de les fueyes, pero que percima d'una determinada espesura menguaba más sele. Por ello dedució que l'uraniu emitía dos radiaciones distintos, cuidao que teníen poder de penetración distintu. Llamó a la radiación menos caltriante radiación alfa, y a la más caltriante (y que producía necesariamente una menor ionización cuidao que travesaba l'aire) radiación beta.
 
En 1900, Rutherford cásase con Mary Newton. D'esti matrimoniu nació en [[1901]] la so única fía, Eileen.
 
Por esa dómina, Rutherford estudia'l [[toriu]] y dase cuenta, al utilizar el mesmu dispositivu que pal uraniu, de qu'abrir una puerta nel llaboratoriu alteria notablemente l'esperimentu, como si los movimientos del aire pudieren alteriar l'esperimentu. Llueu va llegar a la conclusión de qu'el torio esprende una emanación, tamién radiactiva, cuidao que al aspirar l'aire qu'arrodia'l torio, dase cuenta de qu'esi aire tresmite la corriente fácilmente, inclusive a gran distancia del torio.
 
Tamién nota que les emanaciones de torio namái permanecen radiactives unos diez minutos y que son partícules neutres. El so radiactividad nun se ve alteriada por nenguna reacción química, nin por cambeos nes condiciones (temperatura, campu eléctrico). Dase cuenta coles mesmes de que la radiactividad d'eses partícules escai exponencialmente, cuidao que la corriente que pasa ente los electrodos tamién lu fai, y afaya asina'l [[Periodu de semidesintegración|periodu]] de los elementos radiactivos en [[1900]]. Cola ayuda d'un químicu de Montreal, [[Frederick Soddy]], llega en [[1902]] a la conclusión de que les emanaciones de torio son efectivamente átomos radiactivos, pero ensin ser torio, y que la radioactividá vien acompañada d'una desintegración de los elementos.
 
Esti descubrimientu provocó una gran movición ente los químicos, bien convencíos del principiu de indestructibilidad de la materia. Una gran parte de la ciencia de la dómina basar nesti conceutu. Por ello, esti descubrimientu representa una auténtica revolución. Sicasí, la calidá de los trabayos de Rutherford nun dexaben marxe a la dulda. El mesmu [[Pierre Curie]] tardó dos años n'almitir esta idea, a pesar de que yá constatara con [[Marie Curie]] que la radioactividá causaba una perda de masa nes amueses. Pierre Curie cuntaba que perdíen pesu ensin camudar de naturaleza.
Llinia 48:
Esi mesmu añu gana'l [[Premiu Nobel de Química]] polos sos trabayos de [[1908]]. Va Sufrir sicasí un pequeñu disgustu, pos él considérase fundamentalmente un físicu. Una de les sos cites más famoses ye que "la ciencia, o ye Física, o ye filatelia", colo qu'ensin dulda asitiaba la física percima de toles demás ciencies.
 
En [[1911]] va faer la so mayor contribución a la ciencia, al afayar el núcleu atómicu. Reparara en Montreal al bombardear una fina llámina de [[mica]] con partícules alfa, que se llograba una deflexión de diches partícules. Al retomar Geiger y Marsden de manera más concienzudo estos esperimentos y utilizando una llámina de [[oru]], diéronse cuenta de que delles partícules alfa esviábense más de 90 graos. Rutherford llanzó entós la hipótesis, que Geiger y Marsden enfrentaron a les conclusiones del so esperimentu, de que nel centru del átomu tenía d'haber un "núcleu" que contuviera casi tola masa y tola carga positiva del átomu, y que de fechu los electrones teníen de determinar el tamañu del átomu. Esti modelu planetariu fuera suxuríu en [[1904]] por un xaponés, [[Hantarō Nagaoka]], anque pasara desapercibíu. Oxetábase-y que nesi casu los electrones tendríen qu'irradiar xirando alredor del núcleu central y, arriendes d'ello, cayer. Les resultaos de Rutherford demostraron qu'esi yera ensin duldar el modelu bonu, cuidao que dexaba prever con exactitú la tasa d'espardimientu de les partícules alfa en función del ángulu d'espardimientu y de un orde de magnitú pa les dimensiones del núcleu atómicu. Les últimes oxeciones teóriques (sobre la irradiación del electrón) esmorecer colos principios de la teoría [[Física cuántica|cuántica]], y l'adaptación que fixo [[Niels Bohr]] del modelu de Rutherford a la teoría de [[Max Planck]], lo que sirvió pa demostrar la estabilidá del átomu de Rutherford.
 
En [[1914]] empieza la [[Primer Guerra Mundial]], y Rutherford concentrar nos métodos acústicos de detección de [[submarín]]s. Tres la guerra, yá en [[1919]], lleva a cabu'l so primera transmutación artificial. Dempués de reparar los [[protón|protones]] producíos pol bombardéu de [[hidróxenu]] de partícules alfa (al reparar el ceguñu que producen en pantalles cubiertes de [[sulfuru]] de [[cinc]]), dase cuenta de que llogra munchos d'esos ceguños si realiza'l mesmu esperimentu con aire y entá más con [[nitróxenu]] puru. Deduz d'ello que les partícules alfa, al cutir los átomos de nitróxenu, producieron un protón, ye dicir que'l núcleu de nitróxenu camudó de naturaleza y tresformóse en [[osíxenu]], al absorber la partícula alfa. Rutherford acababa de producir la primera transmutación artificial de la hestoria. Dalgunos cunten que foi'l primera [[alquimista]] que consiguió'l so oxetivu.