Diferencies ente revisiones de «Catarata Victoria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
tabayones= Catarates (son bien grandes)
Llinia 20:
Tán allugaes nel distritu de [[Livingstone (Zambia)|Livingstone]], na [[Provincia del Sur (Zambia)|Provincia del Sur]], de [[Zambia]] y nel distritu de [[Hwange]], na rexón de [[Mashonalandia Occidental]], de [[Zimbabue]].
 
Sobre les tabayonescatarates atopa'l [[ponte de losles TabayonesCatarates Victoria]], un antiguu arcu d'aceru termináu en [[1905]].
 
LosLes tabayonescatarates tienen un anchor averáu de 1,7 km y 108 m d'altu. Considérense un espectáculu estraordinariu debíu al estrechu y raru abilsu en que l'agua cai...
 
[[David Livingstone]], el misioneru y esplorador [[Escocia|escocés]], visitó la cascada en [[1855]] y bautizar col nome de la [[Victoria I del Reinu Xuníu|reina Victoria]], anque son conocíes localmente como '''Mosi-oa-Tunya''', el ''fumu que truena''. La cascada forma parte de dos parques nacionales, [[Parque Nacional de Mosi-oa-Tunya]] en Zambia y el [[Parque Nacional de losles TabayonesCatarates Victoria]] en Zimbabue, y son una de les mayores atracciones turístiques del [[África austral]].<ref name="WDL">{{cita web |url = http://www.wdl.org/es/item/550/ |título = Catarates Victoria |website = [[World Dixital Library]] |fecha = 1890-1925 |fechaacceso = 1 de xunu de 2013 }}</ref>
 
LosLes tabayonesCatarates Victoria fueron declaraes [[Patrimoniu de la Humanidá]] pola [[Unesco]], nel añu 1989, protexendo una área de 8.780&nbsp;[[hai]].
 
Dende 2010, tán integraes dientro del [[Área de Caltenimientu Kavango-Zambeze]].
Llinia 36:
La fondura del visu, llamada Primer gargüelu, varia ente los 80&nbsp;m nel so parte más occidental hasta los 108 m nel centru.
 
La única salida del Primer gargüelu ye un espaciu de 110 m d'anchu a unos dos terceres partes del pasu a lo llargo del anchor de les tabayonescatarates dende partir oeste, al traviés de la cual tol volume del ríu cai nos gargüelos de losles tabayonescatarates Victoria.
 
El pandu pola qu'escurre'l [[ríu Zambeze]] esperimenta una estación lluviosa dende finales de payares hasta principios d'abril; y una estación ensuga'l restu del añu. L'hinchente añal tien llugar ente febreru y mayu con un picu n'abril. L'agua pulverizada de les cascaes llega a algamar los 400 metros ya inclusive los 800 dependiendo de la estación.
 
Sicasí, mientres el periodu d'hinchentes nun ye posible ver el pie de la cascada nin tampoco parte de la cortina delde tabayónla catarata, amás los paseos a lo llargo del cantil resulten ser una ducha constante por cuenta de la abondosa agua vaporizada. Cerca del cantu del cantil, el vapor d'agua xube como una agua invertida, especialmente nel cantu de Zambia.
 
Según va entrando la estación seca, los visos fáense más anches y numberoses, dende setiembre a xineru más de la metá de la cara de losles tabayonescatarates puede llegar a quedase seca y puede reparase el Primer gargüelu en casi toa'l so llargor. Nesta estación resulta posible —anque non necesariamente seguro— caminar a lo llargo de dalgunos de los tramos de les crestes del ríu.
 
Tamién, ye posible caminar dende la parte inferior del Primer gargüelu hasta la parte de [[Zimbabue]]. El menor caudal asocede en payares, y ye una décima parte del d'abril; esta variación de caudal tamién ye mayor que n'otres grandes cascaes y fai que la media añal de caudal de les Victoria sía menor de lo esperao si comparar cola máxima.
 
El tamañu de les '''catarata Victoria''' ye casi'l doble que les [[tabayonescatarates del Niágara]], y más de dos veces el tamañu de les [[Horseshoe Falls (Canadá)|Horseshoe]]. Namái anden a la tema coles [[tabayonescatarates del Iguazú]] en [[Arxentina]] y [[Brasil]].
 
==
 
== Ver tamién ==
* [[TabayonesCatarates del Iguazú]]
 
== Referencies ==