Diferencies ente revisiones de «Área metropolitana central d'Asturies»

Contenido eliminado Contenido añadido
Alejl (alderique | contribuciones)
Creada traduciendo la páxina «Área metropolitana central de Asturias»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 15:43 6 ago 2018

Conozse como Área metropolitana central d'Asturies[1] a la conurbación de les árees urbanes que formen los conceyos de la zona central del Principáu d'Asturies n'España con una población cimera a los 850.000 habitantes.[2] El fechu de que nenguna de les ciudaes que la formen sía con claridá la ciudá central, capaz pol so tamañu o centralidad de funciones d'apostrar a les demás al rangu de ciudá satélite, fai discutible que se-y pueda aplicar puramente'l conceutu d'área metropolitana. Trátase, por tanto, d'un área policéntrica, siendo la séptima d'España en númberu d'habitantes (ver Anexu:Árees metropolitanes d'España).

Logotipu de la Área Metropolitana d'Asturies

Históricamente caracterizóse por ser un importante focu industrial del qu'heredó una importante rede de ferrocarriles. Esta conforma anguaño un elementu vertebrador de la área metropolitana xuntu cola autopista «Y», una vía d'alta capacidá que xune Uviéu, Xixón y Avilés dende la década de 1970, y que siempres dexó la comunicación ente les ciudaes d'una forma bien rápida. Otros conceyos del centru (especialmente Siero) y los de les Contornes Mineres (especialmente Llangréu y Mieres) completen esta área.

En 2016 el Gobiernu del Principáu d'Asturies llanzó xuna propuesta pa la configuración d'un espaciu denomináu Área Metropolitana d'Asturies formáu por 29 conceyos, suxetu a unes mesmes directrices subregionales y con un consorciu y un conseyu metropolitanos.[3]

Referencies

Vease tamién