Diferencies ente revisiones de «A Coruña»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llinda al +Llenda al )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-efectos +efeutos )
Llinia 29:
La ciudá ta asitiada nel estremu noroccidental de la [[Península Ibérica]], perteneciendo a un saliente de tierra de la [[Provincia d'A Coruña|provincia d´A Coruña]], ente la ría d´A Coruña, que baña'l llau esti de la ciudá, y la enseada del Orzán, que baña les principales sableres de la ciudá allugaes nel llau oeste de la mesma. Llenda al norte col océanu Atlánticu, al sudoeste col conceyu de Arteixo, al este col conceyu de Oleiros y la ría de la Coruña, y al sur col conceyu de Culleredo.
 
El conceyu ta formáu por cinco parroquies: [[A Coruña]], Elviña, Oza, San Cristovo das Viñas y Visma. Estes cuatro postreres formaben l'antiguu conceyu de Oza, que foi anexionado al de la Coruña en 1912. Esta zona foi la principal zona d'espansión de la ciudá dende metá del sieglu XX, polo que numberosos núcleos de población pertenecientes a les parroquías anexionadas fueron absorbíos pola localidá de la Coruña a efectosefeutos de nomenclátor. Les parroquies del conceyu apiguren oficialmente un total de 54 entidaes de población según lo Nomenclátor de la [[Xunta de Galicia]], 45 según lo del IGE.
 
A Coruña estender a partir d'una península con forma de T, d'istmu llanu y nidies llombes poco serrapatosos. Dalgunos distis llombes fuéronse integrando na ciudá cola so espansión a partir de 1940, como los de Monte Altu, Santa Margarita, Eirís y A Zapateira. Otros fueron convertíos en zones verdes (Bienes y monte de San Pedro). Gran parte de la estensión portuaria y Los Cantones son zones ganaes al mar. Nel territoriu del conceyu esisten numberosos cursos fluviales, dende pequenos regatos hasta ríos, na mayoría de los casos parcial o totalmente enriaos, de los que'l ríu de Monelos ye'l más singular.