Diferencies ente revisiones de «Aición social»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resultancies +resultaos)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-efectos +efeutos )
Llinia 6:
 
== Acción y socioloxía ==
L'acción individual provien, a última hora, de les idees y de les creencies que llevamos depositaes na nuesa mente. Cuando dicha acción inflúi, de dalguna forma, nel nuesu ambiente social, podemos dicir que se trata d'una acción social. Tales idees y creencies pueden nun tener una correspondencia cierta cola realidá, d'ende que l'acción va tener un fundamentu suxetivu, en munchos casos. Non yá tenemos de describir qué idees producen tales acciones, sinón tamién describir los efectosefeutos producíos por eses acciones.
 
Según [[Max Weber]], la [[Socioloxía]] ye una ciencia que procura la comprensión ya interpretación de l'acción social para, dende ella, consiguir una esplicación causal tantu del cursu de la mesma acción social como de los sos efectos.
Llinia 12:
[[Karl Marx|Marx]], depués de publicar el [[Manifiestu del Partíu Comunista]], dio otru significáu a l'acción social. L'acción social ye entendida entós como la manifestación d'una fuerza colectivo y anónimo nes mercancíes. Per otru llau [[Auguste Comte|Comte]], el fundador de la socioloxía moderna, destacó que la instrucción metafísico y lliterario “exerz una acción social bien perturbadora nes clases ilustraes y que se fadría muncho más peligrosa si estender a los proletariaos.
 
[[Herbert Spencer]] aseveraba que la gran masa de los individuos ye la que produz l'acción social, y anque almitía que la suma d'Acción Social d'una sociedá pocu numberosa nun puede comparase cola d'una sociedá grande, defendía la idea que l'aceptación indiscutida de los efectosefeutos de l'acción social ye la consecuencia natural de la espera colectiva d'estes resultaos.
 
Herederu de la filosofía positivista y críticu del evolucionismu social anglosaxón, [[Émile Durkheim|Durkheim]] compartió con Comte la idea de que solo una élite ye capaz d'apreciar l'orixe y orientación de la fuerza colectivo exercida por y sobre la sociedá. Al respeutu escribió: “l'acción social sigue caminos demasiaos esviaos y demasiaos escuros, emplega mecanismos psíquicos demasiaos complexos por que el observador vulgar pueda percibir d'onde provien”.<ref>Emile Durkheim, ''Fórmeslos élémentaires de la vie religieuse'' (1912), París, Ed. Livre de Poche, 1991, p. 369.</ref>