Diferencies ente revisiones de «Exércitu coloráu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Vsuarezp treslladó la páxina "Exércitu bermeyu" a "Exércitu coloráu"
m Iguo testu: -"Primera Guerra" +"Primer Guerra" -"Tercera Guerra" +"Tercera Guerra"
Llinia 12:
L'exércitu bermeyu foi fechu'l [[28 de xineru]] de [[1918]]. Nun entamu, integráronlu voluntariamente los campesinos y obreros comunistes. El comandu formóse con oficiales del antiguu exércitu imperial del [[Zar]] que decidieren caltenese nos sos puestos tres de la [[Revolución d'Ochobre de 1917|Revolución Soviética]], en [[1917]]. Al facese más intensa la guerra civil desatada por antiguos oficiales favoratibles a los ''[[kulaks]]'' (grandes terratenientes), [[Lenin]] emplegó'l reclutamientu obligatoriu. Nel trescursu de la guerra interna, l'Exércitu Bermeyu llegó a cuntar con cinco millones d'efeutivos que llucharon a la escontra del Exércitu Blanco, organizáu polos oficiales [[Lavr Kornílov]] y [[Anton Denikin]], ente otros.
 
La organización del Exércitu Bermeyu foi responsabilidá de [[León Trotsky]], quien enantes de la revolución tuviere al so cargu'l comité Militar Revolucionariu que comandó l'asaltu al poder. Los bolxeviques (comunistes) teníen bona influyencia nel exércitu del Zar. La [[PrimeraPrimer Guerra Mundial]] debilitó muncho la moral d'esti exércitu, nel que de contino producíense deserciones. Los comunistes foron quien a creyar una moral revolucionario en cuenta de la moral patriótica n'escayencia. Los soldaos yeren una pieza cimera del so proyeutu revolucionariu.
 
Los conceyos revolucionarios ([[sóviet]]s), habíen de ser "d'obreros, soldaos y campesinos", según les conseñes del Partíu Bolxevique (comunista). Meses enantes de la revolución, milenta unidaes del exércitu participaron nun congresu de organizaciones militares en Petrográu (güei [[San Petersburgu]]).
Llinia 18:
En faciendo l'Exércitu Bermeyu, les polítiques voluntaristes, teníen como consecuencia un exércitu feble y cásique nada disciplináu. Trostsky defendó'l reclutamientu forciáu, el caltenimientu de los oficiales zaristes nos sos cargos y el comisariáu políticu (incorporación de dirixentes del Partíu xunto a los mandos militares). Respunxo la disciplina militar y reprimió severamente la deserción y la traición. Desplicó que nun podíen dirixise les fuercies armaes al traviés de comités revolucionarios escoyíos polos soldados y finó cola táutica de la [[guerra de guerrilles]] prauticada en dalgunes rexones de [[Rusia]] y qu'elli nun consideraba amañosu pa una llucha a gran escala como la que taba plantegada.
 
Trotsky percorrió nun tren blindáu los frentes de batalla demientres más de dos años. Los blancos dominaben la rexón meridional del antiguu imperiu, [[Siberia]] y parte de Rusia, y per dalgún tiempu recibieron aída de les potencies que trunfaren na PrimeraPrimer Guerra Mundial. Los blancos foron quien a amenazar seriamente [[Moscú]], pero foron vencíos. Dellos de los trunfos del Exércitu Bermeyu foron protagonizaos pola "Caballería Bermeya" comandada pol mariscal [[Sinión Budionny]]. La caballería foi ún de los nuevos cuerpos fechos nel exércitu per aciu de Trotsky. Los blancos rindiéronse en 1920, pero la guerra nun finó, pos l'Exércitu Bermeyu siguio lluchando a la escontra de los denomaos "verdes", bandes armaes de campesinos, y escontra polacos y xaponeses. El confliutu colos polacos finó en 1921 y los xaponeses retiráronse en 1922.
 
En finando la guerra civil, l'exércitu nun evolucionó fasta los [[años 1930|años 30]], nos qu'entamó a desendolcar la etapa motorizada. Les "purgues" de [[Stalin]] quitáron-y per contra los sos xefes más valiosos, xustamente en viéspora de la [[Segunda Guerra Mundial]]. Más de 30.000 oficiales foron destituyíos y munchos d'ellos condergaos a muerte o a penes de cárcele.