Diferencies ente revisiones de «Mariano José de Larra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m + {{NF}}
m Iguo testu: -"Primera Guerra" +"Primer Guerra" -"Tercera Guerra" +"Tercera Guerra"
Llinia 2:
'''Mariano José de Larra y Sánchez de Castro''' ([[Madrid]], [[24 de marzu]] de [[1809]] – Ibídem [[13 de febreru]] de [[1837]]) foi un [[escritor]] y [[periodista]] [[España|español]] y un de los más importantes exponentes del [[Lliteratura española del Romanticismu|romanticismu español]].
 
Ta consideráu xunto a [[Espronceda]], [[Gustavo Adolfo Bécquer|Bécquer]] y [[Rosalía de Castro]], el más altu cumal del [[romanticismu]] lliterariu español. Periodista, críticu satíricu y lliterariu, y escritor costumista, publica en prensa más de doscientos artículos a lo llargo de tan sólo ocho años. Impulsa asina'l desendolcu del xéneru ensayísticu. Escribe baxo los seudónimos ''Fígaro'', ''Duende'', ''Bachiller'' y ''El pobrecito hablador''. D'acuerdo con [[Iris M. Zavala]], Larra representa el ''romanticismu democráticu n'acción''. Lloñe de la complacencia nes efusiones del sentimientu, ''Fígaro'' asitia España nel centru de la so obra crítica y satírica. La so obra hai que la entender nel contestu de les Cortes recién nacíes tres la [[década ominosa]] (1823–1833), y de la [[primeraprimer guerra carlista]] (1833–1840).
 
Tres el tempranu suicidiu de Larra a los 28 años d'edá, [[José Zorrilla]] llee nel so entierru una [[elexía]] patética cola que se da a conocer.