Diferencies ente revisiones de «Sambo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: convirtiendo/iguando HTML
m Iguo testu: -"Primera Guerra" +"Primer Guerra" -"Tercera Guerra" +"Tercera Guerra"
Llinia 44:
* Vasili Sergeyevich Ochschepkov (1892-1937): nació na isla de [[Sajalin]], daquella territoriu xaponés; estudió [[Yudu]] con [[Jigoro Kano]] nel [[Kodokan]], algamando’l cintu negru 2u [[Dan]]. Vasili Oschepkov enseñó yudu y [[kárate]] a les fuercies d’élite del [[Exércitu bermeyu]] na Casa Central del Exércitu Bermeyu. Morrió nun [[gulag]] nel añu 1933 cuando la purga [[Estalinismu|estalinista]], acusáu de ser espía xaponés, al reconocer el Yudu como base del Sambo. Esto consideróse como una ofiensa, yá que dende’l principiu pretendióse que’l sambo fuera un arte marcial propiu de la nueva XRSS. El sambo utilizóse como elementu de cohesión pola propaganda estatal soviética, qu’amenorgaba los sos oríxenes rexonales y foranos.
 
* Victor Spiridonov (1881-1943): veteranu de la [[PrimeraPrimer guerra mundial]] y ún de los primeros instructores de [[llucha]] y [[defensa personal]] contrataos pol centru Dinamo. Na so esperiencia marcial a lo llargo de los años prauticó [[Llucha grecorromana]], [[Llucha llibre]], estilos eslavos de llucha y [[jujutsu]] xaponés. Como investigador d'estilos de llucha nel centru Dinamo viaxó a [[Mongolia]] y a [[China]] a fin d’estudiar los estilos autóctonos. Dende los años 1920, y al tener una mancadura nel brazu izquierdu por un [[bayoneta|bayonetazu]] na [[Guerra rusu-xaponesa]], desendolcó un enfoque del sambo más suave, el Samoz, empobináu a preparar a los policíes y guardies de la [[XRSS]]. Esta versión más afinada del sambo fundióse col sistema actual de "sambo defensa personal", usáu anguaño en situaciones reales por prauticantes de tol mundu.
 
* Anatoly Kharlampiev (1906-1979): alumnu d’Oshchepkov, ameyoró l'estilu propuestu pol so maestru, y siguió atropando les téuniques de Spiridinov. Munchos llámenlu’l padre del Sambo, pola mor quiciabes de que vivió lo bastante y tuvo los contactos políticos necesarios pa tar a cargu d’esti arte precisamente de la que lu llamaron Sambo. En cualquier casu foi a instancies de so l’aceutación del Sambo como deporte de combate oficial de la XRSS en 1938, y ye por eso polo que sí pue dicise que Kharlampiev ye’l padre de la Llucha Sambo, o Sambo deportivu.