Diferencies ente revisiones de «Hemisferiu oriental»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"llínea" +"llinia"
Llinia 4:
'''Hemisferiu oriental'''<ref>[http://lema.rae.es/drae/?val=Hemisferiu RAI. Diccionariu de la llingua española] Escribir con minúscules: '''hemisferiu oriental'''</ref> ye un términu [[Xeografía|xeográficu]] usáu pa referise a la metá de la [[Tierra]] que s'atopa al este del [[meridianu de Greenwich]] (el cual crucia'l pueblu de [[barriu de Greenwich (Londres)|Greenwich]], [[Reinu Xuníu]]) y al oeste de la [[llinia internacional de cambéu de fecha]]. Tamién puede ser usáu como una noción xeográfica imprecisa pa referise a [[Europa]], [[Asia]], [[África]] y [[Oceanía]], ente que el [[hemisferiu occidental]] incluyiría a [[América]]. Amás, puede utilizase nun sentíu [[Xeografía cultural|cultural]] o [[Geopolítica|geopolítico]] como sinónimu del "[[Vieyu Mundu]]".
 
La llinia que delimita a los [[hemisferiu|hemisferios]] oriental y occidental ye una convención arbitraria, a diferencia del [[Ecuador]] (equidistante de los polos terrestres), que estrema a los hemisferios [[Hemisferiu norte|norte]] y [[Hemisferiu sur|sur]]. El meridianu de Greenwich con [[llargor (cartografía)|llargor]] de 0° y la LlíneaLlinia internacional de cambéu de fecha con llargor d'alredor de 180° son les fronteres aceptaes convencionalmente, yá que dixebren a los llargores cartográficos orientales de les occidentales. Esta delimitación dexa a porciones de [[Europa Occidental]], África y [[Rusia]] oriental nel hemisferiu occidental, d'esta forma amenorgando la so utilidá pa la [[cartografía]] y p'otros aspeutos yá que [[Eurasia]] y África suelen ser incluyíes nel hemisferiu oriental. Consecuentemente, los meridianos 20° O y 160° Y (el so opuestu) frecuentemente son usaos como fronteres alternatives, incluyendo asina a los continentes européu y africanu na so totalidá pero tamién a una pequena porción del nordés de [[Groenlandia]] (que polo xeneral ye considerada como parte de [[América del Norte]]) y esclúi a la mayor parte de Rusia oriental y Oceanía (por casu, [[Nueva Zelanda]]).
 
Los dos principales rexones de la [[Antártida]] reciben el so nome del hemisferiu nel que s'atopen; [[Antártida Oriental]] alcuéntrase casi na so totalidá dientro del hemisferiu oriental.