Diferencies ente revisiones de «Andrea Navagero»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de nomes propios
Llinia 10:
En 1516 asocedió a Sabellico como curio de la biblioteca donada a la [[Catedral de San Marcos]] pol cardenal [[Basilio Besarión|Besarión]], unu de los sabios fuxíos de [[Constantinopla]], y foi nomáu cronista de la república, lo que llevaba apareyáu l'encargu de siguir la ''Hestoria de Venecia'' empecipiada pol so predecesor, pero que nun pudo acabar por cuenta de la so temprana muerte; más tarde concluyir el so amigu [[Pietro Bembo]].
 
Foi dempués embaxador de la República de Venecia ante la corte de [[Carlos I d'España|Carlos V]] (1525-1528) col encargu de llograr la llibertá de [[Francisco I de Francia|Francisco I]]. El relatu que'l mesmu fixo del so viaxe, narra que desembarcó en Barcelona, foi a Toledo -que nesi momentu yera Corte- y tuvo ocho meses en trabayoses negociaciones. Sumóse dempués al llargu viaxe que fixo la Corte por toa Andalucía y, en 1526, cuando se celebraba la [[tornaboda]] del emperador con Isabel de Portugal, conoció en Granada al poeta [[Juan Boscán]], a quien al paecer suxurió l'usu del versu [[endecasílabu]] y les estrofes italianes ([[sonetu]], [[tercetu]], [[octava real]], [[cantar n'estancies]], [[llira (poesía)|llira]]), según les convenciones temátiques y estilístiques del [[petrarquismo]], que depués recoyeríen tamién otros poetes castellanos como [[Garcilaso de la Vega]] y [[Diego FurtiáuHurtado de Mendoza (poeta y diplomáticu)|Diego FurtiáuHurtado de Mendoza]].
 
El 7 d'avientu de 1526 la Corte española treslladóse a [[Valladolid]], onde les sos negociaciones empezaron a sufrir reveses, lo que lu llevaría a tornar a Venecia el 30 de mayu de 1528. Encargóse-y entós otra embaxada a la corte de [[Francisco I de Francia]] (1528), y ellí morrió, en [[Blois]], cuando s'averaba al [[Congresu de Cambrai]] (1529). Esiste un [[semeya doble de los escritores Andrea Navagero y Agostino Beazzano]] encargáu a [[Rafael Sanzio]] en 1516, mientres la estancia de dambos humanistes en Roma.