Diferencies ente revisiones de «Camerún»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Revertíes les ediciones de 190.151.95.122 (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
Etiqueta: Reversión
Llinia 7:
| costes = 402 km
}}
El '''Camerún'''<ref>''[[Cartafueyu normativu: Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios|Cartafueyos Normativos. Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios]]'', [[Academia de la Llingua Asturiana]], 2010; ISBN 987-84-8168-500-8</ref>, oficialmente '''República de Camerún''' (en [[francés]] ''République du Cameroun'' y n'[[inglés]] ''Republic of Cameroon'') esye un país de la regiónrexón occidental del [[África]] central. LimitaLlenda al oeste y al norte con [[Nixeria]], al noreste con [[Chad]], al este con lacola [[República Centroafricana]], al sur con la [[República Democrática d'El Congu]], [[Gabón]] y [[Guinea Ecuatorial]]. SusLes ciudadessos ciudaes principales son [[Douala]], [[Yaundé]] y [[Garoua]]. En elNel país conviven casicuasi 200 grupos lingüísticosllingüísticos diferentes, aunquemagar losque idiomasles llingües oficiales del país son el l'inglés y el francés.
 
== Historia ==
{{AP|Historia de Camerún}}
Ente los primeros habitantes del territorioterritoriu rescamplen la civilización Sao, na rodiada del [[llagu Chad]], y los baka, un grupu de cazadores-collechadores que vivíen na selva del sureste del país. Los esploradores [[Portugal|portugueses]] aportaron a la costa de Camerún, nomando a la zona ''Rio dos Camarões'' (ríu de los camarones), que quedó de magar como nome de la zona nos mapes europeos. Soldaos de la etnia Fulani fundaron l'[[emiratu d'Adamawa]] nel norte del país nel [[sieglu XIX]], y otros grupos étnicos tuvieron reinos y dominios poderosos nes tierres del oeste y noroeste de l'actual Camerún. En [[1884]] la zona convirtióse en colonia alemana col nome de ''Kamerun''.
 
Dempués de la [[Primer Guerra Mundial]] el territorio dividiose, siguiendo'l mandatu de la [[Sociedá de Naciones]], ente [[Francia]] y'l [[Reinu Xuníu]]. A mediaos del [[sieglu XX]] un partíu políticu nomáu Xunión del Pueblu Camerunés (''Union des Populations du Cameroun'') entamó a pedir la independencia, pero foi declaráu illegal polos franceses na década de 1950. Les milicies d'esi partíu habíen lluchar escontra los soldaos franceses hasta que, en [[1960]], la parte del país alministrada polos franceses algamó la independencia embaxu la presidencia del presidente [[Ahmadou Ahidjo]]. La parte meridional, el Camerún británicu, xuniose a ella al añu siguiente pa formar la República Federal de Camerún. El país camudó'l so nome pol de República Xunida de Camerún en [[1972]], y esti pol actual en [[1984]].