Diferencies ente revisiones de «Tabernas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de nomes propios: -"de la Fonte" +"de la Fuente" (ex: Félix Rodríguez de la Fuente)
Sin resumen de edición
Llinia 5:
'''Tabernas''' ye un [[conceyu]] [[España|español]] de la [[provincia d'Almería]], [[Andalucía]], asitiáu na contorna de [[Los Filabres-Tabernas]], a una altitú de 400 msnm y a 29 km de la capital de provincia, [[Almería]]. Tien una población de {{Población|ES|04088}} habitantes según el censu del añu [[{{Población|ES|añu}}]] y una estensión de 281 km², lo qu'apurre una densidá poblacional de {{formatnum:{{#expr:{{Población|ES|04088|formatu=non}}/281 round 2}}}} hab/km².
 
Allugada al pie de la zona desértica que lleva'l so nome, Tabernas tien una tasa media de precipitación añal de 243 mm, polo que ye una de les poblaciones más seques de d'[[Europa]]. El so [[Desiertu de Tabernas ermu|Desiertu de Tabernas]] ye conocíu mundialmente por ser escenariu de los denominaos ''[[spaghetti western]]s'' como ''[[Per qualche dollaro in più]]'' (traducida como ''La muerte tenía un preciu'') o ''[[Il buono, il brutto, il cattivo]]'', de [[Sergio Leone]] (traducida como ''El Bonu, el malu y el feu''), ente otres películes. El conceyu acueye cada añu la celebración del únicu Festival de cine de xéneru western, el AWFF (Almería Western Filme Festival).
 
Nel términu municipal de Tabernas atopaatópase la [http://www.psa.es Plataforma solar d'Almería], el mayor centru d'investigación del mundu n'enerxía solar térmica, perteneciente al [http://www.ciemat.es CIEMAT] (Ministeriu de Ciencia ya Innovación).
 
== Xeografía física ==
Llinia 14:
 
== Historia ==
Nel períodu musulmán, el territoriu yá yera grebu. El siempres recurríu [[José Ángel Tapia Garríu|padre Tapia]] cuntaba que qu'Ibri Aljatib, cuando visitó estos llugares con Muhammad V, escribió que Tabernas cuntaba con mezquites y baños, pero que yera un sitiu escasu d'agües». El mesmu historiador almeriense, basándose nun documentu de 1567, escribió que Tabernas «tenía media docena de barrios: Gima o barriu de la mezquita aljama, Alhara o'l barriu puramente dichu, Zoco o'l barriu del mercáu, Algayda o'l barriu de les güertes; Axarca y Ceyea; nel campu taba l'arrabalde del Coto».
 
A principios del [[sieglu XVI]], formóse la parroquia de Tabernas, con un anexu dientro del mesmu llugar. La ilesia foi mandada construyir pol obispu fray Juan de Portocarrero. Nel sieglu XVII, realizóse'l artesonadol'artesonáu que decora esti templu. Sobresal la capiya de la Virxe del Carmen, no que se denomina estilu historicista. Mientres gran parte d'esti sieglu, Almería y los sos pueblos viéronse asediadosasediaos polos pirates berberiscos, lo qu'obligó al caltenimientu de fortaleces pa defendese de los ataques d'aquéllos.
 
La fortaleza de Tabernas, que fuera morada de Mohammed El Zagal, atópase en 1522 nun estáu llamentable, casi en ruines. El Conceyu y Reximientu d'Almería solicitó al emperador Carlos V l'arreglu de la mesma. Este encargó al marqués de Mondéjar la so revisión. De primeres del reináu de Felipe II, abriéronse unos portiellos nes torres y murios que se calteníen de pies, p'asina evitar que los moriscos punxeren guarnición.
Llinia 62:
== Patrimoniu artísticu y monumental ==
=== Monumentos ===
[[Archivu:Castillo de Tabernas.JPG|miniatura|derecha|280px|CastilloCastiellu de Tabernas, tomada dende la carretera de Macael.]]
* [[Ilesia de La nuesa Señora de la Encarnación (Tabernas)|Ilesia parroquial de La nuesa Señora de la Encarnación]]: foi mandada construyir por [[Antonio Corrionero]], obispu de [[Almería]]. Darréu, en sufriendo una quema, foi reconstruyida por frai [[Juan de Portocarrero]]. Componer de tres naves separaes por un conxuntu de [[arcos de mediu puntu]] que soporten l'armadura de la nave central. Les naves llaterales cubrir con una senciellacenciella [[alfajía]]. Sobre la puerta d'entrada, atópase l'escudu d'Antonio Corrionero y na puerta llateral derecha ta asitiáu'l de Portocarrero. El artesonadoL'artesonáu que decora la ilesia realizarrealízase nel [[sieglu XVII]], sobre la capiya de la [[Virxe del Carmen]], construyida n'estilu [[historicista]].
* [[Castillo de Tabernas|Castiellu de Tabernas]]: fortaleza de la dómina nazarí qu'anguaño ta casi derruidoesboroñáu.
* Conceyu: edificiu construyíu ente'l [[sieglu XVIII]] y [[sieglu XIX|XIX]].
* Plaza J. Bellver.