Diferencies ente revisiones de «Raimundo IV de Tolosa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Correición de nomes propios: -"Alloño" +"Alejo"
Llinia 7:
 
== La cruzada ==
Raimundo yera fondamente relixosu y deseyaba morrer en [[Tierra Santa]], de cuenta que cuando se realizó'l llamamientu pa la cruzada foi de los primeres en responder. Yera'l más vieyu y el más ricu de los cruzaos; abandonó Tolosa en [[1096]] con un gran exércitu y acompañáu de la so muyer Elvira, el so fíu Beltrán y [[Ademar de Monteil|Ademar]], [[obispu]] de [[-y Puy-en-Velay|-y Puy]], legáu papal. Llegaron hasta [[Dirraquio]] y darréu al este de [[Constantinopla]], idéntica ruta a la siguida por [[Bohemundo de Tarento]]. A finales d'abril de [[1097]] yá en Constantinopla, foi l'únicu cruzáu que se negó a rindir vasallaxe a [[AlloñoAlejo I Comneno]], en cuenta de ello fixo xuramentu d'amistá, y ufiertó-y el so ayuda contra Bohemundo, enemigu tantu de Raimundo como d'AlloñoAlejo.
 
Tuvo presente nel sitiu de [[Nicea]], según na [[batalla de Dorilea]] en [[1097]], pero onde llevó a cabu la so meyor actuación foi na [[Sitiu de Antioquía (1097)|toma de Antioquía]]. Los cruzaos creyeron que los [[turcos]] [[selyúcida]]s fuxeren de la ciudá, motivu pol que Raimundo unvio'l so exércitu pa ocupala, con ello ofendió a Bohemundo que quería la ciudá pa él. Mentanto la ciudá, nun fuera abandonada polos turcos y tuvo que ser conquistada polos cruzaos, conquista que pudo ser realizada en xunu de [[1098]] dempués d'un llargu sitiu nel que los entueyos dientro del exércitu cruzáu fueron enormes. Raimundo conquistó'l ''palatium Cassiani'' (entós palaciu del [[Emir]]) y la torre que s'asitiaba sobre la puerta de la ponte. Al poco tiempu los cruzaos quedaron sitiaos de la mesma dientro de la ciudá por [[Kerbogha]], mientres esti segundu sitiu Raimundo atopábase enfermu, pero los sos siguidores llevaron a cabu una intensa actividá espiritual que desaguó nel descubrimientu de la [[Llanza Sagrada]] per parte d'un monxu llamáu [[Pedro Bartolomé]].
 
[[Archivu:Carte de la premiere croisade.jpg|thumb|left|300px|Rutes de los líderes de la [[Primer Cruzada]]. Raimundo IV de Tolosa siguió'l trayectu marcáu en mariellu, dempués el naranxa, y a partir de [[Constantinopla]] el colloráu.]]
El milagru del descubrimientu de la Llanza alzó la moral de los cruzaos, y pa la so sorpresa pudieron ganar a Kerbogha nuna batalla pela rodiada de [[Antioquía]]. La Llanza pasó a ser una reliquia ente'l siguidores de Raimundo, a pesar del escepticismu de Ademar y l'incredulidá de Bohemundo que vía nello una burlla. Ello ye que el monxu Pedro Bartolomé tuvo que soportar delles pruebes pa demostrar la veracidá del descubrimientu, pruebes que-y dexaron tales mancadures que morrió a los pocos díes. Raimundo negar a apurrir a Bohemundo la parte de la ciudá que conquistara, recordándo-y que tenía d'apurrila al [[emperador bizantín]] AlloñoAlejo I, tal que xurara al rindi-y vasallaxe. Con tou esto nun tardaron en surdir reñedielles y lluches abiertes ente los partidarios d'unu y del otru, en parte pola veracidá de la Llanza y en parte pola posesión de Antioquía.
 
La mayor parte de los caballeros menores según los soldaos d'a pies, queríen siguir el so camín escontra [[Jerusalén]], polo que consiguieron convencer a Raimundo por que los conduxera hasta ellí na seronda de [[1098]]. Raimundo siguió llevando a cabu l'asediu de la ciudá de [[Ma’arrat al-Numan]] anque dexó un pequenu destacamentu de les sos tropes en Antioquía, onde se quedó Bohemundo. Ademar muríó en Antioquía, y Raimundo col prestíu que-y diera'l descubrimientu de la Santa Llanza pasó a ser el nuevu xefe de la Cruzada. Esta xefatura nun apoderó a Bohemundo, qu'al poco de la partida de Raimundo nun duldar n'espulsar el so destacamentu de la ciudá en xineru de 1099. Raimundo, al igual que fixera [[Balduino I de Jerusalén|Balduino]] en [[Edesa]] y agora Bohemundo empezó a buscar una ciudá pa sigo mesmu, partió de Ma’arrat que conquistara n'avientu de 1098 pa introducise nel emiratu de [[Trípoli (Llíbano)|Trípoli]], empecipiando l'asediu de [[Arqa]] en febreru de [[1099]], polo que paez col fin de crear un territoriu independiente al sur de Antioquía pa llindar no posible el poder de Bohemundo, torgando la so espansión escontra'l sur.
Llinia 19:
[[Archivu:TripoliLebCitadel1.jpg|thumb|300px|Ciudadela de Raimundo de Tolosa en [[Trípoli (Llíbano)|Trípoli]] ([[Llíbano]]).]]
 
Raimundo tamién participó na [[batalla de Ascalón]], que tuvo llugar al poco tiempu de tomar de Jerusalén, na que foi ganáu un exércitu proveniente de [[Exiptu]], Raimundo quería ocupar [[Ascalón]] para él, en cuenta de apurrilo a Godofredo, y ente tanta disputa Ascalón llibrar de ser conquistada, lo que nun se realizaría hasta 1153. Más tarde, Godofredo tamién lu culparía de nun poder conquistar [[Arsuf]]. Darréu, Raimundo dirixir al norte y la so primer acción foi contra Bohemundo, nel iviernu de 1099-1110, conquistando [[Latakia|Laodicea]] (diba poco tiempu Bohemundo tomar a los [[Imperiu bizantín|Bizantinos]]). Dende Laodicea Raimundo dirixir a Constantinopla, onde s'alió con AlloñoAlejo I, el mayor enemigu de Bohemundo, yá que daquella este intentaba espandir el so [[Principáu de Antioquía]] a cuenta de territorios bizantinos y la rocea de dellos nobles Cruzaos.
 
Raimundo, yá en Constantinopla, xunir a la llamada [[Cruciada de 1101]], cruciada que foi un fiascu al ser dafechu ganaos en [[Heraclea Cybistra|Heraclea]] ([[Anatolia]]). Raimundo xuntu con dalgunos otros nobles cruciaos consiguió escapar y volver a Constantinopla. En [[1102]] viaxó en barcu dende dicha ciudá hasta Antioquía, onde foi prindáu por [[Tancredo de Galilea|Tancredo]], agora rexente, mientres Bohemundo taba prisioneru de los turcos, consiguiendo que Tancredo lliberar dempués de prometer que nun intentaría más conquistes ente Antioquía y [[Acre (Israel)|Acre]]. Al poco de ser lliberáu, rompió la so promesa y atacó la ciudá de [[Tartus]]. Construyó un castiellu nel Monte Pelegrín (al que se conocía como Sangils, contracción del nome de Raimundo) col fin d'atacar dende él la ciudá de Trípoli. Nel so ataque AlloñoAlejo I ayudó a Raimundo, yá que prefería un estáu aliáu, pa permediar l'estáu contrariu de Antioquía.
 
En [[1105]] el cadí de Trípoli con tola so guarnición ataca y ambura el castiellu del Monte Pelegrín onde'l mesmu Raimundo sufri graves quemadures que-y causarán la muerte cinco meses dempués nuna bederre agonía. Asocedió-y el so sobrín [[Guillermo Xordán]], quien en 1109 y cola ayuda del rei Balduino I de Jerusalén, consiguió conquistar la ciudá de Trípoli y establecer el [[El Condao de Trípoli|El Condao]] del mesmu nome. Esi mesmu añu, Guillermo Xordán foi depuestu pol fíu mayor de Raimundo, Beltrán, y el condáu permaneció en manos de los herederos del conde de Tolosa a lo llargo de too el [[sieglu XII]].