Diferencies ente revisiones de «Nube molecular»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-galáctica +galáutica )
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Llinia 17:
Los conxuntos de gas molecular con mases de 10<sup>4</sup> a 10<sup>6</sup> vegaes la masa del sol son llamaos nubes moleculares xigantes (GMC). Les nubes pueden llegar a midir decenes de parsecs de diámetru y tienen una densidá media de 10<sup>2</sup> a 10<sup>3</sup> partícules per centímetru cúbicu (la densidá media na vecindá solar ye una partícula por centímetru cúbicu). La subestructura xaciente dientro d'estes nubes ta formada por un patrón complexu de filamentos, fueyes, burbuyes y grupos irregulares.
A les partes más trupes de los filamentos y grupos llámase-yos "núcleos moleculares", los núcleos moleculares más trupos son llamaos "núcleos moleculares trupos" y tienen densidaes de 10<sup>4</sup> a 10<sup>6</sup> partícules per centímetru cúbicu. Observacionalmente los núcleos moleculares trazar con monóxidu de carbonu y los núcleos trupos con amoniacu. La concentración de polvu nos núcleos moleculares ye de normal abondo grande como pa bloquiar la lluz de les estrelles en que la so trayectoria interponer de tala forma que ufierten l'aspeutu de figures de nebuloses escures.
Les GMC son tan grandes que les "locales" pueden llegar a cubrir una parte importante d'una constelación de tal manera que son referíes de cutiu pol nome d'esa constelación, por casu, la Nube Molecular de Orión (OMC) o la nube molecular Tauro (TMC). Estos GMC locales tán dispuestos nun aníu cercanu al sol que coincide colacol Petrina[[Cinturón de Gould]] [7] El grupu más masivu de nubes moleculares na galaxa forma un aníu asimétricu alredor del centru galácticu nun radiu de 120 parsecs, el componente más grande d'esti aníu ye'l complexu de Sagitario B2. La rexón de Sagitario ye químicamente rica y ye utilizáu de cutiu como mostrariu polos astrónomos en busca de nueves molécules nel espaciu interestelar.
 
=== Nubes Moleculares Pequeñes===
Llinia 36:
 
Les nubes moleculares, y especialmente les nubes moleculares "xigantes" (GMC), de cutiu son el llar de máser astronómica.
 
 
{{Tradubot|Nube molecular}}
 
[[Categoría:Nebuloses]]
 
 
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]