Diferencies ente revisiones de «Dinastía Sui»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Preferencia
Llinia 44:
La '''dinastía Sui''' (en [[idioma chinu|chinu]]: 隋朝; [[581]]-[[618]]) siguió a les [[Dinastíes Meridionales y Septentrionales]] y precedió a la [[dinastía Tang]] en [[China]]. Acabó con alredor de cuatro siglos de gobiernu de xefes militares.
 
La dinastía Sui compárase de cutiu cola anterior [[dinastía Qin]] tocantes a les sos posesiones y a la [[crueldá]] de los sos llogros. El puestu colapsu de la dinastía Sui atribuyóse a les tirániques esixencies del gobiernu sobre'l pueblu, que soportó'l tarrecible aforfugu de los [[impuestu|impuestos]] y el trabayu obligatoriu. Estos recursos escosar cola construcción del [[Gran Canal de China gran canal]] —un desafíu d'inxeniería monumental— y nel emprendimiento d'otros proyectosproyeutos de construcción, incluyendo la reconstrucción de la [[Gran Muralla China]]. Debilitada por costosos fracasos militares contra [[Coria]] a principios del [[sieglu VII]], la dinastía se desintegró por una combinación de [[revuelta|revueltes]] populares, [[desllealtá]] y [[asesinatu|asesinatos]].
 
== Wendi y l'empiezu de la dinastía Sui ==
Wendi (581-604), un antiguu xeneral de la dinastía [[Zhou del Norte]], consiguió grandes llogros. Ente ellos tuvo la reestructuración del gobiernu pa simplificar l'alministración interna, una revisión del códigu penal y numberosu proyectosproyeutos d'obres públiques, incluyendo la creación d'un complexu sistema de canales que xunía los ríos [[Ríu Mariellu|Mariellu]], [[Ríu Huai|Huai]] y [[Yangtsé]]. Wendi foi tamién partidariu del budismu, y fomentó l'espardimientu d'esta relixón por tolos sos dominios.
 
Ocupóse tamién de protexer les fronteres del so nuevu imperiu. Nel norte apoderaben los [[yuezhi]], una confederación de guerreros nómades d'ascendencia turca. Controlaben les estepes mongoles dende [[Manchuria]] hasta'l cantu del [[Imperiu bizantín]] nel oeste; internamente, sicasí, la confederación taba sufriendo una división ente dos grupos rivales: unu controlaba la metá oeste del territoriu yuezhi, y l'otru controlaba, l'este. Wendi ufiertó'l so sofitu a los yuezhi occidentales, y trabayó pa socavar el poder y l'autoridá del [[kan]] de los yuezhi orientales. Estes maquinaciones polítiques, juntamente col reforzamientu de la Gran Muralla, una medría del númberu de tropes que patrullaben la frontera septentrional y la creación de la gran canal, amenorgaron descomanadamente l'amenaza d'ataques de los yuezhi orientales. Simultáneamente, esta política dexó tamién la reapertura de les rutes comerciales occidentales, y de nuevu desenvolvióse una próspera relación comercial con Asia Central y Occidental.