Diferencies ente revisiones de «Basílica de San Pedru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencia
Llinia 137:
</gallery>
 
=== ProyectosProyeutos de Rafael y Sangallo ===
Dende [[1514]] fíxose cargu de la dirección de la obra [[Rafael Sanzio]], con [[Giovanni Giocondo|fray Giovanni Giocondo]] y [[Antonio da Sangallo el Mozu]], que siguió dirixiendo les obres, xuntu a [[Baldassarre Peruzzi]], tres la muerte de Rafael en [[1520]]. Toos ellos camudaron el plan de Bramante, optando por diseños que s'inspiraben na tradicional planta basilical de [[cruz llatina]] con un cuerpu llonxitudinal de tres naves.<ref name=Spagnesi /> Sangallo presentó en [[1546]] un costosu modelu de madera, na actualidá almacenáu na basílica, nel que sintetizaba toles idees surdíes con anterioridá. Defendió la planta centralizada escurrida por Peruzzi, cubierta por una enorme cúpula mayor que la entamada por [[Bramante]], y rematada con un xigantescu doble [[Tambor (arquiteutura)|tambor]]; el conxuntu quedaba flanqueando con dos altos [[campanariu|campanarios]].
 
Llinia 965:
L'órganu de la basílica atopar ente la girola y el presbiteriu; foi construyíu por Tamburini en [[1962]]. Presenta dos cuerpos que s'alluguen nos brazos de la girola que parten del presbiteriu, respectivamente moteyaos, «Cornu Epistulae» y «Cornu Evangelii». Estos dos cuerpos corresponder con dos órganos construyíos a principios del [[sieglu XX]] por Vegezzi-Carlo Bossi y Walker. L'órganu del primer cuerpu entiende los rexistros del segundu y tercer tecláu, ente que al segundu cuerpu correspuende'l primera y cuartu tecláu. Los rexistros de pedal son partíos en dos partes como l'organista precise. Utilícense dos consoles de tresmisión eléctrica; una asítiase ente les butaques del coru cantor mientres les celebraciones nel interior, ente qu'otra allúgase na plaza pa les celebraciones del esterior. Fueron construyíes pol fabricante Mascioni en [[1999]].
 
En [[1875]], [[Aristide Cavaillé-Coll]] ufiertó-y al papa [[Pío IX]] el diseñu d'un gran órganu que nunca llegó a realizase, según otros proyectosproyeutos, siempres provenientes de [[Francia]]. Na actualidá, los organistes son [[James Edward Goettsche]] y [[Gianluca Libertucci]].
 
<gallery mode="packed" heights=180>