Diferencies ente revisiones de «Minería»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencia
Llinia 77:
[[Archivu:Cava Amiantifera Balangero.jpg|thumb|Tres el zarru de les operaciones mineres, les mines a cielu abiertu y canteres queden como muertes de l'actividá, por cuenta de que non pueden cubrir polos altos costos. Na imaxe, la [[cantera]] abandonada de Amiantifera di Balangero en [[Torino]], [[Italia]].]]
 
La minería actual componer de delles etapes; dende'l descubrimientu del xacimientu, pasando pola esplotación, hasta finalmente'l zarru y post zarru de la mina. La primer fase ye'l descubrimientu del xacimientu, que se realiza por aciu la [[prospección]] y la [[esploración]], que'l so oxetivu ye conocer y definir la estensión, allugamientu y el valor del mineral. Fechu eso y por aciu cálculos estadísticos y matemáticos, envalórase'l tamañu y el grau del depósitu que s'utiliza pa crear l'estudiu de pre-factibilidad, que determina de manera teórica la economía del depósitu, la inversión inicial y los posibles riesgos claves. El siguiente pasu ye l'estudiu de factibilidad, qu'evalúa la viabilidá económica, los riesgos técnicos y financieros y la solidez del proyectuproyeutu.
 
Dambos estudios apurren a la empresa minera la mayor información posible sobre'l xacimientu, colos cualos tomen la decisión d'invertir o abandonar el proyectuproyeutu. Si'l depósitu de mineral ye vidable económicamente, la minera empieza a planiar la forma como se va a estrayer, la [[metalurxa]], la cantidá de mineral que se va a recuperar, los posibles compradores y la clase de concentráu que se va a llograr. Amás esmolezse de la inxeniería, los costos de la conminución y de la infraestructura, los requisitos llegal y medioambiental qu'esixen los institutos mineros de cada país, pero sobremanera como llograr el capital necesariu pa faer funcionar la estracción de la mina.
 
P'aportar a la mena del depósitu ye necesariu estrayer el material que nun tener un interés económicu, denomináu tamién como ganga. Na gran mayoría de los casos la cantidá de ganga ye'l doble del mineral que s'estrayi mientres tola vida de la mina, por ello la empresa tien de considerar la so remoción y allugamientu de dichu borrafa. L'establecimientu de los llamaos tranques de relaves, tienen de cuntar con un estudiu detalláu de la xeografía del llugar, pa evitar posibles riesgos medioambientales que pueda afectar a la fauna, flora y comunidaes axacentes a la mina. Una vegada que se define la construcción de la planta y el tranque de relaves, empieza la estracción y comercialización del mineral. La funcionalidad y duración de la mina depende de la cantidá de mineral que tien el xacimientu, y si col pasar de los años, sigue siendo rentable económicamente la so estracción.