Diferencies ente revisiones de «Cámara de los Lores»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencia
Llinia 83:
== Procesu de reforma de la Cámara ==
 
Tres les eleiciones xenerales d'avientu de 1910, el gobiernu lliberal de Asquith llogró l'aprobación d'un proyectuproyeutu de llei que retayaba los poderes de la Cámara de los Lores. El primer finxu d'esti procesu de reforma foi la Parliament Act 1911 (Llei del Parlamentu). Esta norma escluyía a la Cámara de los Lores de la tramitación de les lleis financieru y presupuestariu y amenorgaba a dos años la so capacidá de vetu suspensivu pal restu de les lleis. En 1949 aprobóse una nueva Parliament Act qu'amenorgó'l vetu suspensivu de los Lores a namái un añu.
 
Dientro d'estos procesos de reforma atopa la ''Doctrina Salisbury'', alcordada ente conservadores y llaboristes tres l'accesu al poder d'estos postreros al rematar la [[Segunda Guerra Mundial]]. Esta doctrina consiste nel autocontrol de la Cámara Alta, que se compromete a nun refugar en segunda llectura nenguna pieza lexislativa aprobada polos Comunes y qu'amás formara parte del programa electoral del partíu nel Gobiernu.
Llinia 89:
El siguiente pasu reformista foi la Life Peerages Act 1958. Con ella crean los '''Lores vitalicios''' (miembros non hereditarios de la Cámara ), acabando asina cola naturaleza hereditaria del cargu y dexando la inclusión na Cámara de los Lores de muyeres, de miembros meritocráticos y de miembros procedentes de partíos políticos. En 1963 la Life Peerages Act tamién dexó que los Lores hereditarios pudieren arrenunciar al so títulu.<ref>[http://www.hereditarypeers.com/ www.hereditarypeers.com]</ref>
 
Fueron los Llaboristes los que, mientres tol sieglu XX, impulsaron estos procesos de reforma sobre la base de los sos hestóricos ideales d'oposición a les clases privilexaes, d'abolición de la Cámara de los Lores, o siquier del retayu de los sos derechos hereditarios. En 1968, el Gobiernu llaborista de [[Harold Wilson]] intentó reformar la Cámara de los Lores introduciendo un sistema sol cual los Lores hereditarios podríen formar parte y aldericar na Cámara de los Lores, pero nun votar. Sicasí, una coalición de Conservadores y de Llaboristes que siguíen abogando pola supresión total de la Cámara de los Lores llogró baltar esti proyectuproyeutu na Cámara de los Comunes. La llegada de Michael Foot al lideralgu del Partíu Llaborista supunxo la vuelta al pidimientu de supresión de la Cámara de los Lores; sicasí, con [[Neil Kinnock]] volver a la vía de reformes progresives. Anguaño, la creación de Lores hereditarios ayenos a la Familia Real inglesa ta detenida, salvo la esceición de tres miembros creaos sol mandatu de [[Margaret Thatcher]].
La House of Lord Act (1999) ye'l primer pasu de la reforma entamada pol gobiernu llaborista que llegó al poder en 1997. L'oxetivu ye la eliminación de los Lores hereditarios, magar de forma interina siguen esistiendo 92 que son escoyíos ente los aristócrates. Anguaño namái hai dos lores realmente hereditarios, el [[duque de Norfolk]], encargáu de l'apertura del parlamentu, lo mesmo que de la coronación y de los funerales d'Estáu, y el [[David Cholmondeley|marqués de Cholmondley]], pos dambos son Grandes Oficiales del Estáu.<ref>[http://www.burkespeerage.com/ www.burkespeerage.com]</ref>